محرومیت دانش‌آموزان معلول چینی از آموزش

نتایج مطالعات جدید در چین نشان می‌دهد که 28 درصد از کودکان معلول در این کشور نمی‌توانند به مدرسه بروند.

نتایج مطالعات جدید در چین نشان می‌دهد که 28 درصد از کودکان معلول در این کشور نمی‌توانند به مدرسه بروند.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گزارش «انجمن معلولان چین» حاکی از آن است که تا پایان سال گذشته میلادی (2012) 91 هزار کودک معلول در سیستم آموزشی این کشور جایی نداشته‌اند.

این کودکان که نیازهای خاص خود را دارند برای دسترسی به امکانات آموزشی با سختی‌ها و موانع زیادی روبرو هستند.

با وجود آمار فوق در این گزارش آمده است که طی پنج سال گذشته این وضعیت بهبود یافته و تعداد کودکان بی‌سواد در سن مدرسه کاهش سالانه داشته است.

«ژانگ جین» از کارشناسان انجمن معلولان چین در این رابطه گفت: این کشور در حال تزریق بودجه بیشتری به سیستم آموزش و ساخت مدارس ویژه برای دانش‌آموزان معلول است تا همه کودکان از حق برابر برای رفتن به مدرسه و ادامه تحصیل بهر‌ه‌مند شوند.

از سال 2008 میلادی، مقامات محلی و مرکزی چین با اختصاص 5.4 میلیارد یوآن به ساخت 1182 مدرسه ویژه معلولان در مناطق کمتر توسعه یافته که به منابع آموزشی محدود دسترسی دارند، پرداخته است.

«شو جیاچنگ» استاد دانشگاه پکن گفت:‌ تبعیض و عدم اختصاص بودجه کافی به منابع آموزشی مدارس خاص، بزرگترین مانع برای کودکان معلول است. به خصوص در مناطق دورافتاده و کمتر توسعه یافته که اکثر والدین و معلمان تصور می‌کنند که کودکان معلول نیاز به مدرسه رفتن و ادامه تحصیل ندارند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92063119926
  • خبرنگار : 71432