استقبال مالزی از طرح روسیه برای حل بحران سوریه

دولت مالزی از طرح روسیه برای حل بحران سوریه حمایت کرد.

دولت مالزی از طرح روسیه برای حل بحران سوریه حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از مالزی، عنیفه امان، وزیر امور خارجه مالزی ضمن حمایت از طرح روسیه گفت: ما امیدواریم پیشنهاد روسیه مبنی بر نظارت بین‌المللی بر سلاح‌های شیمیایی سوریه گام رو به جلویی برای حل بحران در سوریه باشد.

وی تصریح کرد: مالزی تملک و استفاده از سلاح‌های شیمیایی را از سوی هر کشوری محکوم می‌کند و آن را خلاف قوانین بین‌المللی و حقوق بشر می‌داند.

وی تاکید کرد: بنابراین مالزی از طرح روسیه حمایت کرده و امیدوار است سازمان ملل و جامعه بین‌المللی این پیشنهاد را هرچه زودتر عملی کنند.

وزیر امور خارجه مالزی اظهار کرد: مالزی معتقد است که دخالت نظامی در سوریه برای وادار کردن این کشور به عدم استفاده از سلاح‌های شیمیایی نباید انجام شود.

عنیفه امان پیشتر نیز تاکید کرده بود که اقدام نظامی علیه دولت سوریه هیچ مشکلی را در این کشور حل نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: اقدام نظامی علیه دولت سوریه اوضاع را بدتر کرده و تنها به افزایش مرگ و میر منجر خواهد شد. موضع ما مشخص است، جهان باید به طرف‌های درگیر در سوریه فرصت دهد تا با مذاکره به راه‌ حل مسالمت‌آمیز برسند.

این مقام ارشد مالزی افزود: راه‌ حل سیاسی بهترین گزینه است. ما دیده‌ایم که در بسیاری از کشورها از جمله لیبی، عراق و افغانستان چه اتفاقاتی افتاده است. دخالت نظامی هیچ مشکلی را حل نکرده است.

عنیفه امان تاکید کرد که باید به مردم سوریه اجازه داد تا خودشان در خصوص آینده کشورشان تصمیم‌گیری کنند.

وی در همین حال گفت که دولت مالزی با هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی به هر دلیلی مخالف است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062113360
  • خبرنگار : 71144