فابیوس: گزارش بازرسان درباره غوطه دمشق احتمالا دوشنبه منتشر می‌شود

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که گزارش بازرسان سازمان ملل درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه احتمالا روز دوشنبه آتی منتشر خواهد شد.

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که گزارش بازرسان سازمان ملل درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه احتمالا روز دوشنبه آتی منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه روسیه الیوم، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه تصریح کرد: در این گزارش اعلام خواهد شد که فاجعه شیمیایی رخ داده و نشانه‌هایی در زمینه اینکه چه کسی عامل فاجعه شیمیایی 21 اوت در حومه دمشق بوده مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نظام سوریه به تنهایی دارای ذخایر تسلیحاتی و موشک‌هاست و به نفع ماست که از نتیجه این گزارش آگاه شویم و بعد از این گزارش می‌توانیم بهتر تصمیم‌گیری کنیم.

همچنین شبکه سی.ان.ان گزارش داد که منابع ‌آگاه در سازمان ملل گفته‌اند تیم بازرسان بین‌المللی ظرف چند روز ‌آینده و ترجیحا روز دوشنبه گزارش خود را درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در غوطه منتشر خواهد کرد.

این در حالی است که ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد، همچنان آماده مجازات نظام سوریه در زمینه استفاده از سلاح‌های شیمیایی است.

ریاست جمهوری فرانسه در پایان نشست شورای دفاع این کشور اعلام کرد: فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه بر تصمیم کشورش در زمینه اطلاع از تمامی راه‌ها در شورای امنیت برای باز کردن فضا مقابل نظارت فعال بر سلاح‌های شیمیایی سوریه تاکید دارد.

در این نشست وزیر کشور، وزیر خارجه، وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه حضور داشتند.

اولاند تاکید کرد: فرانسه آماده مجازات نظام سوریه به علت سلاح شیمیایی است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062113278
  • خبرنگار : 71145