نخست‌وزیر اردن: کشور پایگاهی برای حمله به سوریه نخواهد شد

نخست‌وزیر اردن با اعلام اینکه حمایت از حمله به سوریه در آمریکا در حال کاهش است، اعلام کرد، کشورش در صورت حمله به سوریه هرگز حالت فوق‌العاده اعلام نخواهد کرد.

نخست‌وزیر اردن با اعلام اینکه حمایت از حمله به سوریه در آمریکا در حال کاهش است، اعلام کرد، کشورش در صورت حمله به سوریه هرگز حالت فوق‌العاده اعلام نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عبدالله نسور، نخست‌وزیر اردن در پی نشستی پشت درهای بسته با اعضای پارلمان این کشور به خبرنگاران اعلام کرد: ما هرگز حالت فوق‌العاده در اردن اعلام نخواهیم کرد.

این در حالی است که سعد هایل سرور، رئیس پارلمان اردن تاکید کرد که دولت به پارلمان اعلام کرده آماده رویارویی با هرگونه احتمالی در صورت وقوع حملات شیمیایی است.

نسور در پی این نشست چهار ساعته تاکید کرد که در صورت وقوع هرگونه حمله نظامی به سوریه حالت فوق‌العاده در اردن اعلام نمی‌شود.

همچنین جمعی از نمایندگان پارلمان این کشور به شبکه الجزیره اعلام کردند که نسور به آنها تاکید کرده چیزی درباره زمان حمله نظامی غرب به سوریه نمی‌داند اما امان بخشی از ‌آمادگی‌ها برای این حمله نیست.

نمایندگان پارلمان اردن در ادامه تاکید کردند که نسور به آنها اعلام کرده حمایت‌ها از حمله احتمالی آمریکا به سوریه کاهش یافته است و اگر هم حمله آمریکا بخواهد اتفاق بیفتد بسیار محدود خواهد بود و تغییرات بزرگی اتفاق نخواهد افتاد و خطری برای اردن ندارد.

یکی از نمایندگان برجسته اردن که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: نسور تاکید کرده که اردن برای تغییر موضع مخالفش در حمله به سوریه تحت فشار قرار ندارد.

بنا به گفته این نماینده اردنی، نسور تاکید کرده که اردن هرگز و با هیچ هواپیما یا گذرگاه زمینی در حملات نظامی آمریکا به سوریه مشارکت نخواهد کرد چرا که اردن حامی راهکار سیاسی درباره سوریه است و هرگز گذرگاه یا پایگاهی برای ارتش‌ها جهت حمله به سوریه نخواهد بود.

در همین راستا، هند فایز، یکی از نمایندگان پارلمان اردن با اشاره به مشاجرات لفظی در پارلمان میان حامیان و مخالفان نظام سوریه اعلام کرد: نسور و رئیس پارلمان نمی‌خواهند هیچ کس موضع اردن درباره حمله به سوریه را بداند.

برخی از نمایندگان حاضر در نشست چهار ساعته پارلمان این کشور نیز تاکید کردند که نخست‌وزیر اردن تاکید کرده است در صورت اثبات استفاده سوریه از سلاح شیمیایی با حمله به سوریه موافق است.

رئیس پارلمان اردن نیز گفت: دولت و پارلمان توافق کرده‌اند که اردن یکی از طرف‌های دخالت نظامی در سوریه نبوده و هرگز به مقر یا گذرگاهی برای انجام حملات زمینی و هوایی به سوریه تبدیل نشود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061911911
  • خبرنگار : 71434