دو سوم فرانسوی‌ها مخالف اقدام نظامی علیه سوریه هستند

بنا بر نظرسنجی یک روزنامه فرانسوی که امروز (شنبه) منتشر شد بیش از دو سوم مردم فرانسه مخالف مشارکت کشورشان در اقدام نظامی بین‌المللی در سوریه هستند.

بنا بر نظرسنجی یک روزنامه فرانسوی که امروز (شنبه) منتشر شد بیش از دو سوم مردم فرانسه مخالف مشارکت کشورشان در اقدام نظامی بین‌المللی در سوریه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بررسی روزنامه "فیگارو" فرانسه نشان داد، مخالفت مردم این کشور درخصوص اقدام نظامی علیه رژیم دمشق از پایان ماه اوت تاکنون به طور چشمگیری افزایش یافته است. وقتی از مردم سوال شد که آیا طرفدار شرکت فرانسه در جنگی که "فرانسوا اولاند"، رئیس‌جمهور فرانسه قویا از آن حمایت می‌کند هستند یا خیر، 67 درصد پاسخ‌دهندگان گفتند نه.

این نشان‌دهنده افزایش 9 درصدی نسبت به بررسی‌ای بود که روز 29 اوت منتشر شد.

این بررسی همچنین نشان داد که 64 درصد مردم فرانسه قطع نظر از دخالت این کشور، مخالف هرگونه اقدام نظامی در سوریه هستند؛ در حالی که این میزان در 29 اوت تنها 45 درصد بود. فرانسه تنها قدرت بین‌المللی است که متعهد شده به هر اقدام نظامی آمریکا در سوریه ملحق شود؛ امری که روسیه شدیدا مخالف آن است.

هر چند در نشست گروه 20 که نتوانست اختلافات بین‌المللی را درباره این موضوع حل و فصل کند، اولاند گفت، پیش از پیوستن به هر اقدام نظامی منتظر گزارش بازرسان سازمان ملل درخصوص حملات خونبار 21 اوت خواهد ماند.

این بررسی در حالی صورت گرفت که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا سفری به اروپا در پیش گرفته تا برای حملات نظامی علیه سوریه جلب حمایت کند؛ این امر پس از آنچه آمریکا حمله شیمیایی دولت در نزدیکی دمشق می‌داند انجام شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061609787
  • خبرنگار :