علی اکبر علیزاد باز هم با دانشجویان تئاتر اجرا می‌کند

علی اکبر علیزاد از اجرای نمایش «خانه برناردآلبا» در اواخر پاییز خبر داد.

علی اکبر علیزاد از اجرای نمایش «خانه برناردآلبا» در اواخر پاییز خبر داد.

این کارگردان تئاتر که نمایشش را با گروهی از دانشجویان دانشکده سینما تئاتر آماده‌ی اجرا می‌کند، به خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: تمرین این نمایش را از خرداد آغاز کرده‌ایم و اگر شرایط فراهم شود، نمایش‌مان را پاییز به صحنه می‌بریم.

وی ادامه داد: در آغاز این نمایش را در دانشکده سینما تئاتر اجرا می‌کنیم اما بسیار علاقه مندم بعد از اجرا در این دانشکده، در یکی دیگر از سالن‌های نمایشی هم اجرا داشته باشیم که امیدوارم سالنی مناسب پیدا کنیم.

علیزاد درباره مراحل تمرین و آماده سازی نمایش«خانه برنارد آلبا» توضیح داد: پیش از آغاز تمرین‌ها یک کارگاه 4 هفته‌ای برگزار کردیم و بعد از آن وارد مرحله تمرین شدیم و قرار است تمرین‌مان تا سه ماه آینده ادامه داشته باشد.

این استاد دانشگاه درباره شیوه برخوردش با نمایشنامه «خانه برنارد آلبا» که از مهم‌ترین و مشهورترین نمایشنامه‌های فدریکو گارسیا لورکا شاعر و نمایش‌نامه نویس اسپانیایی است، گفت: آماده سازی این نمایش در چند فاز انجام می‌شود؛ کارگاهی که در آغاز برگزار کردم، بیشتر برای آماده کردن بچه‌ها در فضا بود.چون هیچوقت کار آماده سازی را با متن شروع نمی‌کنم.در این نمایش نیز اول یک بار متن خوانده شد و بعد تصویر کوچکی ارایه کردم که براساس آن آغاز به تمرین کردیم و در ادامه دیالوگ‌ها اضافه شد.

علی اکبر علیزاد یادآور شد: در حال حاضر برخلاف شیوه‌ای که در گذشته داشتم و خیلی به کلمات اهمیت می‌دادم، حالا اول تصویر را ایجاد می‌کنم و بعد کلمات را بر آن سوار می‌کنم.

سرپرست گروه تئاتر 84 در پایان از اجرای یک اثر تک گویی در جشنواره مونولیو، جشنواره تک‌گویی گروه تئاتر «لیو» که این بار با همکاری خانه نمایش «آو» برگزار می شود، خبر داد و گفت: این اثر را آبان ماه اجرا می‌کنیم. فعلا رضا سرور در حال نوشتن متن آن است و این متن هنوز نامی ندارد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر علیزاد کارگردان تئاتر و استاد دانشگاه مدتی است نمایش‌هایی را با گروه‌هایی از دانشجویان تئاتر آماده اجرا می‌کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92061609185
  • خبرنگار :