سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ: نمی‌شود تصمیمات را فرد دیگری بگیرد اما پاسخگوی نتایج من باشم

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ می‌گوید: قرار نبود کمیته فنی مسابقات دسته برتر را به تعویق بیندازد. نمی‌شد که پاسخ‌های مربوط به تیم ملی را من بدهم و تصمیمات را فرد دیگری بگیرد.

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ می‌گوید: قرار نبود کمیته فنی مسابقات دسته برتر را به تعویق بیندازد. نمی‌شد که پاسخ‌های مربوط به تیم ملی را من بدهم و تصمیمات را فرد دیگری بگیرد.

ابراهیم علیدخت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره‌ی به تعویق افتادن مسابقات دسته برتر و غیبت او در کمیته فنی گفت: من به آقای زارع‌پور گفته بودم که به جلسه کمیته فنی نمی‌آیم. ما دستور جلسه را تعیین کرده بودیم اما قرار نبود که مسابقات دسته برتر به تعویق بیفتد.

وی به شرایط مهران احدی برای این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: احدی یکی دو هفته پیش با من صحبت کرد و گفت به دلیل آسیب‌دیدگی پا نمی‌تواند در این رقابت‌ها شرکت کند من هم گفتم با همه احترامی که برایش قائل هستم نمی‌توانیم کاری برایش انجام دهیم و مسابقه را به تعویق بیندازیم؛‌ چون اگر چنین تصمیمی بگیریم در بازی بعد هم اگر بازیکنی آسیب‌دیدگی یا مشکلی داشته باشد باز باید بازی را به تعویق بیندازیم.

وی ادامه داد: آقای حسنی گفته است که اشتباه کمیته مسابقات را با این تصمیم در کمیته فنی جبران کردیم. این در حالی است که کمیته مسابقات اشتباهی نداشته است. من در کمیته فنی که همه اعضا از جمله ضرغام‌پور، حجازیان، زارع‌پور و باقری و ... حضور داشته از کمیته فنی درخواست کردم که تا 10 شهریور مسابقات دسته برتر برگزار شود تا از اول مهر برای مسابقات جهانی اردوهای تیم ملی را داشته باشیم به همین دلیل نمی‌توانیم مسابقات دسته برتر را دیرتر برگزار کنیم چون برنامه‌ریزی‌ها به هم می‌ریخت.

علیدخت افزود: بر اساس برنامه‌ریزی که داشتیم تنها پوریا عمرانی در این رقابت‌ها غایب بود و من با توجه به این‌که سرمربی تیم ملی هستم می‌خواستم عمرانی را به اردوی تیم ملی دعوت کنم و نمی‌گذاشتم که حق کسی ضایع شود. در جلسه کمیته فنی هم قرار بود درباره‌ی عمرانی صحبت شود. ما باید قانونی داشته باشیم که برای همه یکسان باشد و اگر ملی‌پوشی به مسابقات برون‌مرزی اعزام می‌شود فرصتی به او داده شود اما من در جریان نامه احدی نبودم و پاسخ احدی را داده بودم.

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ در پاسخ به این‌که آیا شما گلایه‌هایی را نسبت به فدراسیون درباره راه ندادن ملی‌پوشان به آکادمی داشتید؟ گفت: گلایه من این بود که وقتی سرمربی تیم ملی بازیکنی را برای تمرین به آکادمی می‌فرستد نباید جلویش را بگیرند. اگر موردی هم بود باید آن را به من می‌گفتند نه این‌که موضوع را مستقیم با بازیکن مطرح کنند.

وی درباره این‌که گفته می‌شود علت اصلی به تعویق افتادن این رقابت‌ها احتمال حاضر نشدن ملی‌پوشان در مسابقات بوده است، گفت: خود من هم این شایعه را شنیدم و با تک تک بازیکنان تماس گرفتم و گفتم که باید مسابقه بدهند و صحبتی هم نکنند تا وارد حاشیه شوند. من نیامده‌ام که یارکشی کنم. بازیکنان هم آماده حضور در این رقابت‌ها بودند حتی بلیت سفر به تهران را گرفته بودند.

علیدخت در پاسخ به این‌که موضوع درگیری لفظی شما با زارع‌پور پس از جلسه کمیته فنی چه بود، گفت: بحث درگیری لفظی نبود. من موضوع تعویق مسابقات دسته برتر را مطرح کردم و گفتم برنامه من باید اجرا شود پس چرا این مسابقات را به تعویق انداختند، که زارع‌پور عنوان کرد موضوع درست می‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی علیدخت دبیر کمیته فنی است آیا تا کنون پیش آمده که در کمیته مربیان دخالتی داشته باشد یا بگوید که در کمیته باشگاه‌ها چه می‌گذرد؟! هر چیزی شرح وظیفه‌ای دارد. در جلسه کمیته فنی که تاریخ مسابقات دسته برتر را مشخص کرده بودیم تمام اعضا بجز پیمان حسنی حضور داشتند مگر حسنی عنوان نکرده که علیدخت اگر هم به جلسه کمیته فنی می‌آمد تنها یک رای داشت؟ در جلسه‌ای که این تاریخ را تصویب کردیم حسنی که غایب بود تنها یک رای داشت.

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ گفت: نمی‌شود که جواب تیم ملی را من بدهم و تصمیمات را فرد دیگری بگیرد. پس، از این به بعد به آقای حسنی زنگ بزنید یا از کمیته باشگاه‌ها بپرسید که تیم ملی کجاست.

وی افزود: اگر مسابقات دسته برتر در تاریخ مقرر برگزار می‌شد تنها یک بازیکن ضرر می‌کرد اما حالا سوالم این است که با این تصمیم چند بازیکن متضرر شده‌اند؟! یک پینگ‌پنگ‌باز برای تمریناتش حساب و کتاب کرده تا خود را به سطح آمادگی برساند اما 48 ساعت مانده به مسابقات اعلام می‌کنند که رقابت‌ها منتفی شده است.

علیدخت درباره شایعه برکناری خود گفت: تا کنون بحثی درباره برکناری‌ام مطرح نبوده است اما اگر همین حالا این موضوع را بگویند کنار می‌روم. پیش از این هم گفته‌ام اگر کسی می‌تواند بهتر کار کند سر کار بیاید. نه تیم ملی ارث پدری‌ام است نه ورزشی به نام من است. اگر فکر می‌کنند می‌توانند کمکی کنند از همین فردا صبح بیایند من هم می‌روم و به زندگی شخصی‌ام می‌رسم. من نه به دنبال اسم سرمربی‌گری هستم و نه منافعی دارم.

وی خاطرنشان کرد: از زمان حضورم تا کنون نتایج بدی گرفته نشده است نمی‌خواهم بگویم که این نتایج تنها مربوط به من است؛ چون این کارنامه به مربیان زحمت‌کش در گذشته هم بازمی‌گردد اما من هم گوشه‌ای از این کار بوده‌ام. ادعایی در مربیگری ندارم اما کسانی که انتقاد می‌کنند کمی به کارنامه و رزومه خود نگاه کنند.

علیدخت درباره این‌که چه زمانی برای مسابقات دسته برتر در نظر گرفته می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌ای که به فدراسیون داده بودم قرار بود اردوهای تیم ملی از اول مهرماه برگزار شود اما حالا باید دید که چه تصمیمی گرفته می‌شود. باید جلسه‌ای داشته باشیم هرچند برنامه‌ریزی دشوار خواهد بود؛ چون سایر مسابقات در رده‌های مختلف از پیش تعیین شده است و باید جابه‌جایی‌هایی صورت گیرد.

علیدخت افزود: وقتی آقایان می‌گویند تا یکی دو ماه آینده اعزامی برای تیم ملی نداریم این سوال پیش می‌آید که مگر تیم ملی برای خرید به مسابقات برون‌مرزی اعزام می‌شود که تنها دو روز قبل از سفر برنامه‌ریزی و بلیت خود را آماده کنیم؟ نباید گفت چون تا یکی دو ماه اعزامی نداریم پس فرصت کافی هست. آیا نباید برنامه‌ریزی مدونی از پیش داشته باشیم؟!

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ ادامه داد: زارع‌پور به دنبال مسائل مربوط به فدراسیون است و من هم دلخوری‌ام از این است که سرمربی به جای آن‌که انرژی‌اش را سر تمرین و اردوها بگذارد هر روز باید پاسخگوی مسائل مختلف باشد که این موضوع خوب نیست. فردا اگر تیم ملی نتیجه نگیرد تمام کاسه و کوزه‌ها سر من شکسته خواهد شد.

علیدخت افزود: با این‌که نتایج خوبی گرفته‌ایم اما همه ناراضی هستند وای به حال زمانی که نتیجه نمی‌گرفتیم. وقتی هشتمی آسیا را به دست آوردم گفتند که نتیجه‌ی خوبی نبوده است؛ چون کره شمالی در رقابت‌ها حاضر نبوده است. این در حالی است که در دوره‌های گذشته هم کره شمالی غایب بود ولی ایران دهمی این مسابقات را به دست آورد.

وی گفت: حرف این است که آیا این هشتمی برای علیدخت است که شما ناراحت هستید؟ رسیدن ایران به دسته یک برای پینگ‌پنگ است و برای شخص خاصی نیست. معلوم نیست که علیدخت دو سال دیگر هم باشد یا خیر پس چرا این موضوعات را مطرح می‌کنید؟!

وی ادامه داد: اگر به فکر پینگ‌پنگ هستیم از فرصتی که به دست آمده برای دو سال دیگر استفاده کنیم و اگر به فکر پینگ‌پنگ نیستیم پس موضوع چیز دیگری است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92061508822
  • خبرنگار :