همکاری ژاپن و آمریکا برای کمک به حل بحران سوریه

رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر ژاپن طی تماسی تلفنی بر این موضوع تایید کردند که دو کشور برای حل بحران و درگیری‌ها در سوریه همکاری می‌کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر ژاپن طی تماسی تلفنی بر این موضوع تایید کردند که دو کشور برای حل بحران و درگیری‌ها در سوریه همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته پایگاه اینترنتی "ژاپن دیلی پرس"، مکالمه تلفنی میان شینزو ‌آبه، نخست‌وزیر ژاپن با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی انجام شد که دو طرف در انتظار تصمیم کنگره آمریکا در مورد تصمیم‌گیری برای انجام اقدامی نظامی علیه سوریه هستند.

این مکالمه تلفنی به ابتکار واشنگتن صورت گرفت و دو طرف توافق کردند که استفاده از سلاح شیمیایی به ویژه علیه غیرنظامیان نباید با بی‌اعتنایی مورد بی توجهی قرار گیرد.

اوباما تاکید کرد که جامعه بین‌الملل باید پیامی واضح در مورد پیامدهای استفاده از سلاح شیمیایی بدهد.

آبه نیز پیشتر گفته بود که از نزدیک نظاره‌گر نتیجه درخواست اوباما به کنگره برای حمله احتمالی به سوریه است.

بسیاری از مقام‌های دولت توکیو بر این عقیده‌اند که دولت ژاپن باید از متحد خود که همان ‌آمریکاست، در صورت حمله نظامی احتمالی علیه سوریه حمایت کند.

اگر چه توکیو نگران هرگونه حمایت مستقیم از حمله نظامی است، تمایل مردمی برای حمله در میان شهروندان آمریکایی و تصمیم انگلیس برای عدم پیوستن به هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه توسط ‌آمریکا وجود ندارد.

با این حال، ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن گفت: محتمل است که سلاح شیمیایی در سوریه استفاده شده است.

یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن نیز گفت که این امر برای اوباما و آبه به صورت فیزیکی سخت خواهد بود که در حاشیه نشست گروه 20 در سن پترزبورگ در روسیه که پنجم و ششم سپتامبر 2013 برگزار می‌شود، دیدار کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061207291
  • خبرنگار : 71129