مخالفت تونس با مداخله نظامی در سوریه/ تظاهرات تونسی‌ها علیه حمله به دمشق

وزارت خارجه تونس مخالفت خود را با هرگونه مداخله نظامی کشورهای خارجی در سوریه اعلام کرد.

وزارت خارجه تونس مخالفت خود را با هرگونه مداخله نظامی کشورهای خارجی در سوریه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی پارانوما، عثمان الجرندی، وزیر امور خارجه تونس با اشاره به موضع ثابت این کشور در مخالفت با مداخله بیگانگان در هر کشور مستقلی، تصریح کرد: این اقدامات نه فقط بر روی سوریه بلکه بر تمام منطقه پیامدهای وخیمی بر جای می‌گذارد.

وی این مساله را یادآوری کرد که پیامدهای مداخله بیگانگان در تعدادی از درگیری‌های داخلی کشورها در گذشته همچنان قابل رویت است.

الجرندی اظهار کرد که تونس بر اساس موضع ثابت خود همواره خواهان به جریان انداختن راهکارهای سیاسی جهت حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه است تا از این طریق جان غیرنظامیان و تمامیت ارضی سوریه حفظ شود.

وزارت خارجه تونس همچنین همبستگی کامل خود را با مردم سوریه در راستای تحقق دموکراسی واقعی در کشور اعلام کرد.

این اظهارات الجرندی پس از برگزاری نشست شورای عالی امنیت ملی در روز جمعه در کاخ ریاست جمهوری در قرطاج با نظارت منصف مرزوقی، رئیس‌جمهوری موقت و با حضور علی العریض، نخست‌وزیر تونس و وزرای دفاع و کشور و مسوولان ارشد نظامی جهت بررسی بحران سوریه ایراد شد.

در همین راستا، جبهه مردمی در تونس که شامل 11 حزب چپ‌گرا و تعدادی سازمان می‌شود، خواهان اعتراض‌های مردمی علیه هرگونه حمله خارجی به سوریه شد.

در همین راستا، صدها تونسی در راستای حمایت از سوریه و محکوم کردن تهدیدهای آمریکا و غرب برای حمله به این کشور در مرکز پایتخت تونس تظاهرات کردند.

این تظاهرات از مقابل مقر مرکزی سندیکای سراسری و با حضور مسوولان سندیکاها و احزاب تونسی ‌آغاز شد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با در دست گرفتن پرچم‌های سوریه و حزب الله لبنان، شعارهایی در محکوم کردن موضع دولت تونس و منصف مرزوقی در قابل سوریه سر دادند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060905376
  • خبرنگار : 71457