• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060905369

80 درصد آمریکایی‌ها با اقدام نظامی در سوریه مخالفند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد، در شر ایطی که آمریکا در آستانه حمله احتمالی به سوریه است، قریب به 80 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که این اقدام باید مورد تایید کنگره باشد اما در بحث وسعت و نوع مداخله نظامی،‌ نظرات مختلفی وجود دارد.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد، در شر ایطی که آمریکا در آستانه حمله احتمالی به سوریه است، قریب به 80 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که این اقدام باید مورد تایید کنگره باشد اما در بحث وسعت و نوع مداخله نظامی،‌ نظرات مختلفی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه نیشن گزارش داد، در حالی که انگلیس از همراهی آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه سر باز زد، در تماس‌هایی که میان کاخ سفید و اعضای کنگره صورت گرفت، مشخص شد که هنوز جزئیات زیادی باید در خصوص هر اقدام احتمالی روشن شوند.

طبق نظرسنجی شبکه خبری ان‌.بی‌.سی آمریکا، 50 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که کشورشان نباید در سوریه دخالت کند. 50 درصد معتقدند که مداخله نظامی باید محدود باشد و 44 درصد نیز با این ایده مخالفند.

در حالی که دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در حال ارزیابی واکنش علیه سوریه به بهانه حمله شیمیایی در تاریخ 21 اوت است و کنگره آمریکا نیز می‌خواهد که در روند صدور مجوز جنگ تاثیر داشته باشد، این نظرسنجی صورت گرفت.

کیتلین هایدن، از سخنگوهای کاخ سفید و شورای امنیت ملی آمریکا در این خصوص گفت: همانطور که قبلا هم گفته‌ایم، تصمیم باراک اوباما در جهت منافع آمریکا خواهد بود.

در این نظرسنجی 50 درصد از شرکت کنندگان مخالف مداخله نظامی آمریکا در سوریه بوده و 42 درصد شرکت کنندگان از آن حمایت کردند.

58 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که استفاده از تسلیحات شیمیایی، گذر از "خط قرمز" است و نیاز به واکنش آمریکا یا حتی در صورت لزوم، اقدام نظامی دارد.

با این حال حدود 79 درصد از پاسخ دهندگان -شامل هفت دموکرات از میان 10 دموکرت و 90 درصد از جمهوری خواهان- معتقدند که هر اقدم نظامی نیازمند تایید کنگره است.

21 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که این اقدام در جهت منافع ملی آمریکا است. 27 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که مداخله نظامی آمریکا باعث بهبود شرایط برای شهروندان سوری می‌شود، در حالی که 41 درصد با این ایده مخالف هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که رضایت کلی از عملکرد باراک اوباما نسبت به ماه گذشته میلادی با یک درصد افت به 44 درصد رسیده است.

116 قانونگذار کنگره آمریکا – 98 جمهوری‌خواه و 18 دموکرات – با ارسال نامه‌ای به باراک اوباما از وی خواستند که برای اتخاذ هرگونه اقدام نظامی، از کنگره این کشور درخواست مجوز کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha