وزیر خارجه مصر: آمریکا نگران هزینه‌ دخالت نظامی در سوریه است/دیدار فهمی با پادشاه اردن

وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد، جان کری در تماس تلفنی با وی از نگرانی آمریکا نسبت به هزینه‌های اقدام نظامی علیه سوریه خبر داده است.

وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد، جان کری در تماس تلفنی با وی از نگرانی آمریکا نسبت به هزینه‌های اقدام نظامی علیه سوریه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نبیل فهمی، وزیر امور خارجه مصر در گفت‌وگو با این روزنامه اعلام کرد که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا ظرف 48 ساعت گذشته در تماسی تلفنی با وی درباره مسائل خاورمیانه به ویژه تحولات سوریه گفت‌وگو کرده است.

وی افزود: جان کری در این تماس تلفنی اعلام کرده که کشورش نسبت به خسارت‌ها و هزینه‌های جنگ در سوریه و نیز شرط‌بندی درباره مساله استفاده از سلاح‌های شیمیایی نگران است.

بنا به گفته فهمی، کری همچنین در یک تماس تلفنی بر اهمیت موافقت نظام سوریه با انجام تحقیقات از سوی تیم بازرسان سازمان ملل تاکید کرده است.

وزیر امور خارجه مصر ادامه داد: من در گفت‌وگوهایم با جان کری اعلام کردم، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای حوادث غوطه شرقی سوریه را محکوم کرده است و مصر نسبت به سوریه و آینده این کشور و همچنین خطرات بحران سوریه برای کل منطقه خاورمیانه نگران است.

فهمی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع سوریه همچنان مورد بررسی است و وزیران خارجه اتحادیه اروپا به منظور اتخاذ تصمیمی در خصوص سوریه که به حل و فصل سیاسی بحران این کشور بینجامد و جلوی هر سناریوی دیگری را بگیرد نشست تشکیل می‌دهند.

فهمی علاوه بر این در دیدارش با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن نامه عدلی منصور، رئیس‌جمهور موقت مصر را درباره ادامه همکاری میان اردن و مصر و تلاش برای تقویت روابط دو جانبه به وی تقدیم کرد.

در این نامه رئیس‌جمهور مصر ضمن تقدیر از اردن به خاطر حمایت از مصر در عبور از بحران موجود تاکید کرده که سفر اخیر پادشاه اردن به مصر دلیلی بر وجود روابط برادرانه میان دو کشور است.

علاوه بر این ملک عبدالله دوم در دیدار با وزیر امور خارجه مصر با اشاره به تحولات اخیر در مصر تاکید کرد که اردن به حمایت از مصر برای حل چالش‌های موجود در اولین فرصت ممکن ادامه می‌دهد.

پادشاه اردن همچنین بر لزوم ادامه تلاش‌ها برای مشارکت دادن همه گروه‌های مصری در روند سیاسی این کشور تاکید کرد و گفت: مصر قادر است با اتفاق ملت این کشور و وحدت خود و نیز جایگاه منحصر به فردش در سطح منطقه‌ای، بین‌المللی و جهان عرب از بحران موجود عبور کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۴ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060402245
  • خبرنگار : 71434