رئیس ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه به لندن می‌رود

رئیس ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه قصد دارد تا به لندن سفر کند و از وزیر امور خارجه این کشور بخواهد از اقدام نظامی آمریکا و انگلیس علیه رئیس‌جمهوری سوریه حمایت کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه قصد دارد تا به لندن سفر کند و از وزیر امور خارجه این کشور بخواهد از اقدام نظامی آمریکا و انگلیس علیه رئیس‌جمهوری سوریه حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تلگراف، این درخواست پس از حمله شیمیایی گزارش شده روز چهارشنبه که صدها کشته بر جای گذاشت، مطرح شده است.

انتظار می‌رود ژنرال سلیم ادریس، رئیس ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه در بحبوحه افزایش فشارها بر جامعه بین‌الملل به منظور مسلح کردن مخالفان سوری یا انجام حملات هوایی علیه نیروهای دولت سوریه به‌زودی به لندن سفر کند.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: فاجعه و قساوتی که در دمشق رخ داد، مساله‌ای نیست که بشر و جامعه مدنی بتواند آن را انکار کند.

منابع مطلع دیپلماتیک می‌گویند، احتمالا ژنرال ادریس، ویلیام هیگ را به چالش می‌کشد تا حرفش را با عملش یکی کند و به آنها تجهیزات نظامی لازم را برای "تغییر بازی" بدهد.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس نیز قرار بود روز گذشته با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد واکنش‌شان به این قتل عام سوری‌ها صحبت کند. پس از آنکه دیوید کامرون ماه گذشته میلادی حرف خود را مبنی بر اینکه آماده مسلح کردن مخالفان سوری است، پس گرفت، ژنرال ادریس به شدت از وی انتقاد کرد.

این ژنرال سوری گفت: دوستان ما در غرب منتظر چه چیزی هستند؟ به‌ زودی دیگر ارتش آزاد سوریه‌ای وجود نخواهد داشت. گروه‌های اسلامی کنترل همه چیز را به دست خواهند گرفت و این مساله به نفع انگلیس نیست.

وی افزود: این فرصت را نداشته‌ام تا شخصا از دیوید کامرون بپرسم که ‌آیا ما را تنها می‌گذارد تا کشته شویم!

چندین راه برای کمک به ارتش آزاد سوریه وجود دارد اما همه آنها خطراتی نیز به همراه خواهد داشت.

رئیس ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه بارها خواستار ارائه تسلیحات قدرتمندتر شده اما نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است این سلاح‌ها نهایتا به دست شبه نظامیان القاعده بیفتد.

کارشناسان دیگر بر حملات هوایی به پایگاه‌های تسلیحات شیمیایی تاکید کرده‌اند اما این اقدامات نیز ممکن است نتیجه‌ای نداشته باشد.

به جای آن نیروی هوایی سلطنتی انگلیس می‌تواند به ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع یا ایجاد "راه‌های امن" محدودتری کمک کند که امکان فرار به آوارگان سوری را می‌دهد اما نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه جت‌های غربی ممکن است توسط آتش بارهای ضدهواپیما مورد هدف قرار بگیرند. پس از مداخله بدفرجام در عراق احتمال یک مداخله تمام عیار در سوریه بسیار ضعیف است.

ژنرال ادریس 55 ساله متعهد شده که اجازه ندهد تسلیحات ارسالی به دست افراطگرایان بیفتد.

وی پس از ترک ارتش سوریه در ژوئیه 2012 میلادی به عنوان رهبر ارتش آزاد سوریه منصوب شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه همچنین اعلام کرد، این تسلیحات را هنگامی که درگیری سوریه پایان یابد، پس خواهد داد؛ ادعایی که برخی مفسران با شک و تردید به آن می‌نگرند.

ویلیام هیگ از بشار اسد خواست به بازرسان تسلیحات شیمیایی سازمان ملل اجازه بررسی این وضعیت را بدهد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060301626
  • خبرنگار : 71477