• یکشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060301385
  • خبرنگار : 71434

روزنامه آحارونوت از احتمال دخالت نظامی آمریکا در سوریه خبر داد

روزنامه آحارونوت از احتمال دخالت نظامی آمریکا در سوریه خبر داد

منابع صهیونیستی اعلام کردند، احتمال دخالت نظامی آمریکا در سوریه حتی بدون موافقت شورای امنیت وجود دارد.

منابع صهیونیستی اعلام کردند، احتمال دخالت نظامی آمریکا در سوریه حتی بدون موافقت شورای امنیت وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت: مقامات تل‌آویو احتمال می‌دهند که آمریکا بخواهد حتی بدون موافقت و اتخاذ تصمیمی در شورای امنیت وارد مداخله نظامی در سوریه شود.

این روزنامه افزود: دلیل این احتمال‌ گفت‌وگوی تلفنی است که عصر روز جمعه میان بنی گانتس، رئیس ستاد ارتش اسرائیل و ژنرال مارتین دمپسی، رئیس هیات ستاد ارتش آمریکا انجام گرفت.

همچنین دو طرف در این تماس تلفنی به بررسی شماری از مسائل مهم منطقه خاورمیانه به ویژه مساله استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه و آخرین تحولات لبنان پرداختند.

یک منبع بلندپایه در ارتش رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که دولت آمریکا به محض آنکه به اسناد موثقی درباره استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان در سوریه دست یافته و از این اسناد مطمئن شود دست به دخالت نظامی خواهد زد.

منابع صهیونیستی نیز اعلام کردند که آمریکا به احتمال زیاد دست به حمله علیه سوریه و اقدام نظامی در حد حملات موشکی به این کشور بزند.

این منابع تاکید کردند: به عقیده آنها عملیات نظامی آمریکا در سوریه تنها به حملات موشکی زمینی و دریایی محدود شود بدون ‌آنکه برکناری نظام حاکم در سوریه را هدف قرار دهد.

اخیرا نیز مشاور امنیت ملی آمریکا با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری این کشور نشستی را در کاخ سفید برگزار کرده و طی آن گزینه‌های پیشرو برای پاسخ دادن به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه مورد بررسی قرار داده‌اند.

منابع مذکور در ادامه تاکید کردند که همکاری اطلاعاتی محکمی میان اسرائیل و آمریکا در این زمینه وجود دارد.

روزنامه آحارونوت نیز نوشت: ارزیابی‌ها در اسرائیل حاکی از آن است که آمریکا در ‌آینده عملیات نظامی را علیه سوریه انجام خواهد داد.

دولت ‌آمریکا پیش از این در مناسبت‌های مختلف تاکید کرده بود که به منظور حمایت از مخالفان سوریه و برکناری نظام حاکم در این کشور اقداماتی را اتخاذ خواهد کرد.

علاوه بر این مقامات کاخ سفید هرگونه دخالت نظامی مستقیم در سوریه را بعید دانسته و ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه را امری دشوار و پرهزینه قلمداد کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha