انگلیس بار دیگر خشونت‌ها در مصر را محکوم کرد

وزیر امور خارجه انگلیس بار دیگر با محکوم کردن خشونت‌ها در مصر از سوی نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان، حملات علیه مساجد و کلیساها را "غیرقابل قبول" خواند.

وزیر امور خارجه انگلیس بار دیگر با محکوم کردن خشونت‌ها در مصر از سوی نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان، حملات علیه مساجد و کلیساها را "غیرقابل قبول" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در تماسی تلفنی با نبیل فهمی، همتای مصری خود این اظهارات را بیان داشت.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیگ و همتای مصری‌اش درباره خشونت‌های ناراحت‌کننده و کشته شدن افراد زیادی در روزهای اخیر در این کشور آفریقای شمالی به گفت‌وگوی تلفنی پرداختند.

وزیر امور خارجه انگلیس بر محکومیت کشورش در مورد تمام اقدامات خشونت‌آمیز در مصر چه از سوی نیروهای امنیتی یا تظاهرکنندگان تاکید کرد.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است: وزیران امور خارجه انگلیس و مصر درباره حملات اخیر علیه عبادتگاه‌های واقع در مصر به گفت‌وگو پرداختند و هیگ تاکید کرد که حملات به مساجد و کلیساها غیرقابل قبول هستند و این مکان‌ها باید مورد حفاظت قرار گیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس افزود: ویلیام هیگ تعهدات دولت مصر درباره نقشه راه سیاسی تدوین شده در چهارم ژوئیه سال جاری میلادی بر مبنای مذاکره میان تمام طرف‌ها احزاب که حضور در روند صلح‌آمیز سیاسی را پذیرفته‌اند، اشاره و بر ضرورت برداشتن گام‌هایی فوری از سوی تمام طرف‌ها در مصر برای پایان دادن به خشونت‌ها و بازگشت به مذاکره تاکید کرد.

ویلیام هیگ همچنین بر تصمیمات ماخوذه اتحادیه اروپا برای حمایت از راه حلی سیاسی برای پایان دادن به این اوضاع در مصر تاکید کرد.

پلیس مصر روز شنبه جاری و پس از تبادل آتش با معترضان این کشور در قاهره که منجر به کشته شدن 750 تن در جریان چهار روز درگیری شد، معترضان اسلام‌گرا را از مسجدی در پایتخت این کشور بیرون راند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92052715077
  • خبرنگار : 71129