پیش از اعزام تیم ملی جوانان به مسابقه‌های قهرمانی آسیا

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ جوانان: هشتمی آسیا هم نتیجه خوبی خواهد بود

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ در رده جوانان معتقد است روی سکو رفتن در مسابقه‌های قهرمانی آسیا کار بسیار دشواری است اما اگر ایران بتواند در بین هشت تیم برتر قرار بگیرد نتیجه مطلوبی کسب کرده است.

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ در رده جوانان معتقد است روی سکو رفتن در مسابقه‌های قهرمانی آسیا کار بسیار دشواری است اما اگر ایران بتواند در بین هشت تیم برتر قرار بگیرد نتیجه مطلوبی کسب کرده است.

محسن شیشه‌گرها در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره روند آمادگی تیم ملی پینگ‌پنگ جوانان برای حضور در مسابقه‌های قهرمانی آسیا گفت: سومین مرحله از اردوی آمادگی از 28 تیر در همدان آغاز شده که تا 5 مرداد ادامه خواهد داشت و احتمال دارد که مرحله دیگر این اردو هم در ماه رمضان برگزار شود.

وی اضافه کرد: قرار است تیم ملی مجارستان به ایران دعوت شود تا بازیکنان ما شانس تمرین با حریفان خارجی را داشته باشند و بتوانیم با آمادگی بیشتر به رقابت‌های قهرمانی آسیا که در دوحه قطر برگزار می‌شود، برویم.

وی با بیان اینکه جز پوریا عمرانی، سه تن از ملی‌پوشان برای اولین بار در ترکیب تیم ملی جوانان حضور دارند، گفت: آرمان حاجی‌ئی، متین لطف‌الله نسبی و سروش امیری نیا سه بازیکن دیگری هستند که برای اولین بار در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. با توجه به ترکیب تیم ملی از حالا نمی‌توانم بگویم که چه نتیجه‌ای در این رقابت ها خواهیم گرفت اما تمام سعی خود را می‌کنیم تا نتیجه مطلوبی بگیریم.

شیشه‌گرها افزود: سال گذشته ایران در رده جوانان توانسته بود عنوان ششمی آسیا را از آن خود کند و امسال هم تلاش ما این است که در بین هشت تیم برتر قرار بگیریم.

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ رده جوانان درباره عملکرد اخیر پوریا عمرانی در مسابقات قهرمانی جهان، گفت: عمرانی در مسابقه‌های هند که چندی پیش برگزار شد بازی خوبی ارائه کرد و من با انتقادهایی که به عملکرد این بازیکن می‌شد موافق نیستم. عمرانی زمانی به این رقابت‌ها رسیده بود که سه چهار روز از مسابقه‌ها می‌گذشت و در این شرایط تنها توانست در بخش انفرادی شرکت کند. اینکه یک بازیکن از اواسط مسابقه‌ها وارد رقابت شود کار بسیار سختی است.

شیشه‌گرها افزود: عمرانی سال گذشته عملکرد بسیار خوبی در رده جوانان داشت به طوری که توانستیم عنوان دومی را در تور لهستان که یک مسابقه اروپایی بود به دست آوریم.

وی خاطرنشان کرد: پوریا عمرانی یکی از بازیکنان شاخص ماست که با توجه به سن وسالی که دارد می‌تواند نتایج خیلی خوبی در رده جوانان و حتی بزرگسالان به دست آورد.

وی در پاسخ به اینکه یکی از دغدغه‌های موجود در پینگ‌پنگ آن است که اگر نوشاد عالمیان از صحنه قهرمانی کنار رود آیا کسی می‌تواند جایگزین او شود و آیا چنین پتانسیلی در رده جوانان وجود دارد؟ گفت: در سال گذشته ما با چهار پینگ‌پنگ باز جوان توانستیم عنوان ششمی آسیا را به دست آوریم و در آن زمان نوشاد در تیم ملی این رده سنی حضور نداشت. ما باز هم می‌توانیم بازیکنانی همچون نوشاد را داشته باشیم که البته رسیدن به چنین موقعیتی نیاز به افزایش اردو و مسابقه‌های برون مرزی دارد.

شیشه‌گرها گفت: شاید در سال جاری سفر زیادی نداشتیم اما در سال‌های گذشته به مسابقه‌ها و اردوهای خوبی اعزام شدیم. بالاخره تمام فدراسیون‌ها با مشکلات مالی روبه‌رو هستند و امیدوارم که با برطرف شدن این مشکلات شرایط برای تیم‌ها ایده‌آل شود.

سرمربی تیم ملی پینگ پنگ جوانان افزود: معتقدم تیم ملی جوانان نتیجه بسیار خوبی در رقابت‌های مختلف گرفته است و باید این ورزشکاران جوان برای کسب تجربه به مسابقه‌های مختلف اعزام شوند. پتانسیل خوبی در تیم ملی وجود دارد و اگر تمرین‌های مستمر و بیشتری داشته باشیم می‌توانیم روند رو به جلوی پینگ‌پنگ را حفظ کنیم. البته سخت است که انتظار داشته باشیم روی سکو برویم هرچند با برنامه‌ریزی بلند مدت می‌توان به این هدف هم رسید.

وی درباره وضعیت رده‌های پایه در استان‌های مختلف هم گفت:‌ باید از تمام مربیان و هیات‌های استانی که در بخش پینگ‌پنگ زحمت می‌کشند تشکر کنم چون اگر تلاش هیات‌ها نباشد، نمی‌توانیم پتانسیل خوبی برای تیم ملی ایجاد کنیم. امیدوارم تمام استان‌های مختلف به سطحی برسند که بتوانیم نفرات مختلفی را از نقاط مختلف به تیم ملی دعوت کنیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۱ تیر ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92043119016
  • خبرنگار :