منصور ضابطیان گفت: برنامهسازی تلویزیون یک فن و مهارت است و اگر برنامهسازان اصول برنامهسازی را رعایت کنند و ریتم برنامهسازی تلویزیونی را بدانند، فرقی نمیکند که یک برنامه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا ... را به روی آنتن ببرند.
تهیهکننده برنامهی «رادیو هفت» که طی ماههای گذشته برنامهی اقتصادی «سبد» را به روی آنتن داشت، در گفتوگویی با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهی برنامههای اقتصادی تلویزیون عنوان کرد: در برنامههای اقتصادی نمیتوان با ترسیم کردن نمودار و آمار و ارقام با مردم عادی جامعه رابطه برقرار کرد.
او افزود: اگر قرار است برای مردم عادی جامعه برنامههای اقتصادی بسازیم، باید به سراغ موضوعات اقتصادیای برویم که مردم درگیر آنها هستند.
این تهیهکننده در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چرا برنامههایی نظیر آقای اقتصادی که در دههی 60 پخش میشد، تولید و تکرار نمیشوند؟ بیان کرد: آقای اقتصادی در همان دههی 60 پرطرفدار بود و اگر الان دوباره آن را پخش کنیم و یا برنامهای با همان شکل و شمایل بسازیم بیننده نخواهد داشت؛ چرا که سلایق مردم و تجربیات تصویریشان فرق کرده است.
وی معتقد است که برای ساخت برنامههای کاملا تخصصی اقتصادی باید به سراغ مجریانی رفت که دانش تخصصی داشته باشند اما برای ساخت برنامههای عمومی اقتصادی مجریانی که اطلاعات معمولی اقتصادی هم دارند کفایت میکنند و میتوانند برنامه را به خوبی اجرا کنند.
ضابطیان دربارهی آگهیهای اقتصادی و بازرگانی تلویزیون نیز به خبرنگار ایسنا گفت: مسائل اقتصادی و بازرگانی مسائلی هستند که همهی شبکههای دنیا با آنها مواجه هستند؛ زمانی که هزینهها بالا برود .
وی ادامه داد: آگهیها حتما باید در تلویزیون وجود داشته باشند؛ مگر میشود تلویزیون را از آگهیها خالی کرد؟!
این تهیهکننده همچنین خاطرنشان کرد: تولید برنامههایی با ریتم «سبد» برای تلویزیون لازم است و بدمان نمیآید که «سبد» را در یک شبکهی دیگر نیز به روی آنتن ببریم چون فکر میکنیم برنامهی تاثیرگذاری بوده است.
ضابطیان در پایان نیز انتقاد کرد: ضمن اینکه مدیران شبکه بازار ما را در ساخت «سبد» حمایت کرده بودند اما شبکههای تازه تاسیس تکلیفشان با خودشان معلوم نیست و تصمیماتشان به سرعت عوض میشود؛ متاسفانه قبل از تاسیس شبکه، تعریف مشخصی برای آن وجود ندارد تا همه چیز مطابق آن دستورالعمل پیش برود.
به گزارش ایسنا، برنامه اقتصادی «سبد» در 108 قسمت به تهیهکنندگی منصور ضابطیان و محمد صوفی با اجرای احسان کرمی به روی آنتن شبکه بازار میرفت که در هفتههای اخیر به دلیل تغییرات محتوایی و برنامهای این شبکه به پایان رسید.
انتهای پیام