کرزای مذاکره درباره معاهده امنیتی با آمریکا را به حالت تعلیق درآورد

سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، حامد کرزای تصمیم گرفته تا مذاکرات درباره معاهده همکاری امنیتی با ‌آمریکا را به حالت تعلیق درآورد.

سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، حامد کرزای تصمیم گرفته تا مذاکرات درباره معاهده همکاری امنیتی با ‌آمریکا را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ایمل فیضی، سخنگوی حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان گفت: حامد کرزای در نشست ویژه‌ای تصمیم گرفت تا مذاکرات درباره معاهده همکاری امنیتی با آمریکا را به دلیل اظهارات متناقض کاخ سفید و اقداماتش نسبت به روند صلح به حالت تعلیق درآورد.

مذاکرات درباره توافق امنیتی دوجانبه از اوایل سال جاری میلادی آغاز شده و اگر تکمیل شود، نوع حضور نظامی آمریکا در افغانستان را در سال‌های آتی مشخص می‌کند.

در عراق نیز ناکامی در مذاکرات درباره معاهده‌ای مشابه منجر شد تا ‌آمریکا نیروهای خود را از این کشور خارج کند.

سفارت آمریکا در کابل اعلام کرد: بیانیه‌ای را به‌زودی درباره این خبر آماده می‌کند.

کرزای: در مذاکرات با طالبان در قطر شرکت نمی‌کنیم

حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان گفته است تا زمانی که روند صلح با طالبان توسط افغان‌ها هدایت نشود، دولت افغانستان به این مذاکرات نخواهد پیوست.

کرزای گفته، گشایش دفتر طالبان در قطر حاوی پیامی است که با ضمانت‌هایی که آمریکا قبلا به دولت افغانستان داده بود، مغایرت دارد.

دفتر طالبان در قطر با نام "دفتر امارت اسلامی افغانستان" روز گذشته گشایش یافت. طالبان گفتند که در این دفتر به فعالیت‌های سیاسی نیز خواهند پرداخت.

در گشایش این دفتر هیچ نماینده‌ای از حکومت افغانستان حضور نداشت.

روز گذشته کرزای اعلام کرده بود که دولت افغانستان هیاتی را برای مذاکره با طالبان به قطر می‌فرستد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92032918120
  • خبرنگار : 71477