استقبال اسلام آباد از گشایش دفتر طالبان در قطر

پاکستان از تصمیم شبه نظامیان طالبان برای باز کردن دفتری در قطر و اطلاعیه متعاقب آمریکا مبنی بر اینکه مذاکرات با این شبه نظامیان از فرا آغاز می شود، استقبال کرد.

پاکستان از تصمیم شبه نظامیان طالبان برای باز کردن دفتری در قطر و اطلاعیه متعاقب آمریکا مبنی بر اینکه مذاکرات با این شبه نظامیان از فرا آغاز می شود، استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه داون، شبه نظامیان طالبان با هدف برگزاری مذاکرات با جامعه بین‌المللی و گروه‌های افغان یک دفتر سیاسی در دوحه، پایتخت قطر افتتاح کردند.

آمریکا فورا از این تصمیم طالبان استقبال کرده و مقامات ارشد این کشور اعلام کردند، امیدوارند تا با وجود اختلافات زیاد میان این دو طرف به زودی با این شبه نظامیان دیدار کنند.

عزیز احمد، وزیر امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از اعلام گشایش دفتر سیاسی طالبان در دوحه به منظور برقراری صلح در افغانستان و منطقه و همچنین آغاز مذاکرات مستقیم صلح میان آمریکا و طالبان استقبال می‌کنیم.

طالبان که به مدت 12 سال است با نیروهای ناتو تحت رهبری آمریکا و دولت افغانستان مبارزه کرده است، سال گذشته ارتباط خود با آمریکایی‌ها را قطع کرد و از مذاکره با کابل امتناع کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، این دفتر افتتاح شده تا راه مذاکرات میان طالبان و جهان را باز کند.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود، کشورش مدت‌هاست که به منظور دستیابی به یک راه حل صلح آمیز خواستار پایان جنگ افغانستان شده است.

وی در ادامه گفت: پاکستان آماده است تا به اقدامات خود برای پیشبرد روند دستیابی به صلح پایدار در افغانستان بنا بر خواسته‌های مردم افغان ادامه دهد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92032917974
  • خبرنگار : 71477