انتقاد بولیوی از کمک نظامی آمریکا به شورشیان سوری

دولت بولیوی با انتقاد از دولت آمریکا به دلیل مسلح کردن شورشیان سوریه، هشدار داد که این حرکت تنها باعث تشدید و طولانی شدن درگیری‌هایی می‌شود که ده‌ها هزار کشته بر جای گذاشته است.

دولت بولیوی با انتقاد از دولت آمریکا به دلیل مسلح کردن شورشیان سوریه، هشدار داد که این حرکت تنها باعث تشدید و طولانی شدن درگیری‌هایی می‌شود که ده‌ها هزار کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، اوو مورالس، رئیس جمهوری بولیوی در یک کنفرانس خبری در کاخ ریاست جمهوری در لاپاز گفت: بولیوی هرگونه مداخله‌ای را در درگیری‌های داخلی هر کشوری،‌ از قبیل حمایت درگیری‌های مسلحانه داخلی همانند مساله سوریه رد می‌کند.

وی افزود: هدف آمریکا از حمایت کردن از شورشیان سوریه تشدید درگیری‌های داخلی سوریه است که باعث تخریب این کشور در دو سال گذشته شده است.

بولیوی از تصمیم برخی از کشورها از قبیل روسیه و چین مبنی بر محکوم کردن اقدام آمریکا و همچنین هشدار بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل استقبال کرد. دبیرکل سازمان ملل پیشتر گفته بود که مسلح کردن شورشیان سوری حکم مداخله را دارد.

مورالس گفت: سازمان ملل حمایت نظامی از گروهی را که مخالف دولت سوریه است، نوع دیگری از مداخله می‌داند و هر مشکلی در هر کشوری نیازمند راه حل‌های صلح‌آمیز است.

رئیس جمهوری بولیوی همچنین اظهاراتی مبنی بر اینکه مداخله نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) منجر به حل درگیری‌های لیبی شد، "نادرست" خواند.

وی عنوان داشت: مداخله خارجی آمریکا، ناتو یا نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به ندرت به دنبال ایجاد صلح هستند و هدف آنها کنترل منابع طبیعی کشورهای اشغال شده است.

مورالس همچنین اضافه کرد: دولت‌های مداخله‌گر در اشتباه هستند که تصور می‌کنند می‌توانند اراده ملتی را همانند سوریه از بین ببرند. مردم این کشور هم آگاهی و هم علاقه دارند که از منابع طبیعی کشورشان دفاع کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92032817120
  • خبرنگار : 99999