دستگاه قضایی طرح این‌که «پرونده ستار بهشتی خاک می‌خورد» را خلاف می‌داند

... به گزارش ایسنا خبرنگار دیگری از سخنگوی قوه قضاییه پرسید: آقای رضایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در راهپیمایی که نسبت به هتک حرمت صحابه پیامبر(ص) انجام شد، حضور داشت و با طرفداران خود تا وزارت کشور برای ثبت نام رفت، نظر جنابعالی در این زمینه چیست؟

... به گزارش ایسنا خبرنگار دیگری از سخنگوی قوه قضاییه پرسید: آقای رضایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در راهپیمایی که نسبت به هتک حرمت صحابه پیامبر(ص) انجام شد، حضور داشت و با طرفداران خود تا وزارت کشور برای ثبت نام رفت، نظر جنابعالی در این زمینه چیست؟

آیا این تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود؟ و نیز آیا پرونده‌ای در این زمینه به قوه قضاییه ارائه شده است؟

محسنی اژه‌ای پاسخ داد: من نشنیده‌ام که وزارت کشور گزارشی در این زمینه داده باشد، البته طبق قانون انتخابات، کاندیداها بعد از اعلام رسمی کاندیداتوری می‌توانند تبلیغات خود را شروع کنند، و این‌که اگر کاندیدایی قبل از اعلام کاندیداتوری تبلیغات را آغاز کند جرم می‌باشد؛ به صورت صریح در قانون نیامده است در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود دارد و قانون شفاف نیست.

وی تصریح کرد: کسی در زمینه‌ی تبلیغات کاندیداها، از مقامات رسمی و غیر رسمی شکایت نکرده است، البته در قم 2 - 3 مورد شکایت داشته‌ایم که آن هم تبلیغات زودرس قبل از کاندیداتوری کاندیداها بوده است.

محسنی‌اژه‌ای درباره‌ی وضعیت پرونده ستار بهشتی که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، گفت: اینکه عنوان می‌کنیم این پرونده دارد خاک می‌خورد، خلاف است و این مطلب درست نیست. در رابطه با اینکه رسیدگی به این پرونده طول کشیده است، بنده بارها توضیح داده‌ام. قرار بود بازپرس پرونده، نظریات پزشکی را درخصوص این پرونده دریافت کند که بنده نتیجه‌ی آن را نمی‌دانم.

خبرنگار دیگری از دادستان کل کشور پرسید که حکم متهم ردیف اول پرونده اختلاس بزرگ صادر شده اما متاسفانه خبری از اجرای حکم متهم این پرونده نیست، علت وقفه در اجرای حکم متهم ردیف اول این پرونده چیست؟

اژه‌ای در پاسخ با بیان این‌که « حکم پرونده بزرگ مالی در حال اجراست اما اجرای آن به پایان نرسیده است» خاطرنشان کرد: بعضی از متهمان این پرونده حکم شلاق، و نیز بعضی انفصال، رد مال، جزای مال و اعدام را دارند به طور کلی بخش عمده مشکلات این پرونده، مشکلات مالی است که بین او و طلبکاران است.

وی یادآور شد: یکسری گزارشات جدید از گمرک آمده که بعضی از افراد این پرونده تخلف داشته‌اند، ممکن است از نظر قاضی تشکیل جلسات دادگاه و محاکمه ضرورت داشته باشد. ممکن است در کارشناسی‌های اولیه نسبت به این پرونده، نیاز به نوعی محاکمه مجدد باشد.

سخنگوی قوه قضاییه، با اشاره به پرونده تخلف بانک گروه آریا گفت: در تشکیل دادگاه این پرونده ضرورت داشت که متهم ردیف اول باشد، زیرا 200 میلیون تومان پولی که برای تاسیس این بانک اختصاص داده شده بود، از همان پول‌هایی بود که از بانک‌ها دریافت شده بود، ولی بنام دیگران بود. در حال حاضر متهمان این پرونده محاکمه می‌شوند ولی نیاز است که از متهم ردیف اول تحقیق شود.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به این‌که «مشکلاتی در خصوص قیمت املاک پرونده بانک آریا وجود دارد» ادامه داد: قیمت املاک موجود در این پرونده اعم از تجاری، مسکونی و نیز زمین تغییر کرده است و از سال 90 تا سال جاری قیمت‌ها متفاوت شده است.

دادستان کل کشور با یادآوری این‌که «در نیمه اول سال 91 برای قیمت‌گذاری زمین‌های پرونده فساد مالی کارشناسی انجام شد» خاطرنشان کرد: در حال حاضر که حکم قطعی شده اختلاف قیمت پیدا شده است و باز مجددا باید کارشناسی صورت گیرد. اگرچه مشکلات قبلی که در خصوص این پرونده مبنی بر شناسایی اموال وجود داشت نیست، اما باز برای قیمت‌گذاری بر روی اموال این پرونده باید کارشناسی مجددی صورت گیرد.

وی در مورد به تعویق افتادن اجرای حکم اعدام متهمان پرونده فساد مالی گفت: به دلیل اهمیت پرونده و مهم بودن جرم، بعضی از پرونده‌های موجود در فساد بزرگ مالی تکمیل شده و با کیفرخواست به دادگاه رفته است و تعدادی هم که محاکمه می‌شوند افراد دیگری هم با آنها همراه بوده‌اند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92030603751
  • خبرنگار : 71429