یک انیمیشنساز دربارهی حضور اسپانسرها برای کمک به بهبود وضعیت مالی این ساختار، گفت: تصور خیلیها این است که انیمیشن کار گرانی است و پروسهی تولیدش طولانی است، به همین دلیل اسپانسرها زیاد به سراغ انیمیشن نمیآیند.
سعید ترخانی در گفتوگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: تصور گران بودن انیمیشن تصور غلطی است و اگر فیلمهای ساخته شدهای را که دارای جلوههای ویژه هستند بررسی کنیم میبینیم که انیمیشن در مقایسه با آنها ارزانتر تمام میشود؛ در حالی که همه بر عکس فکر میکنند.
او افزود: اگر بخواهیم فیلم «دوئل» را به انیمیشن تبدیل کنیم، از نظر بازهی زمانی تولید یکسان هستند و از نظر هزینه هم انیمیشن آن ارزانتر در میآید.
ترخانی همچنین خاطرنشان کرد: من تاکنون چند بار برای گرفتن اسپانسر در آثار انیمیشن که تولید میکنم پیگیری کردهام اما موفق نشدم چرا که اسپانسرها خودشان از نظر اقتصادی وضع خوبی ندارند.
این انیمیشنساز معتقد است: اسپانسرها فکر میکنند اگر دارند اثری را حمایت میکنند؛ باید محصولشان در تمام اثر دیده شود؛ در حالی که همیشه این اتفاق نمیافتد؛ استفادهی غیرمستقیم از اسپانسرها هنوز در ایران جا نیفتاده است.
وی بیان کرد: شرایط اقتصادی تهیهکنندگان باعث شده که آنها به درخواست اسپانسرها عمل کنند؛ در حالی که اگر شرایط به سمتی پیش برود که تهیهکنندگان بتوانند کار خودشان را انجام دهند، اسپانسرها هم قانع میشوند که لوگویشان فقط در تیتراژ عنوان شود.
ترخانی در پایان نسبت به اینکه انیمیشن نیز بتواند مانند سایر فیلم و سریالهای تلویزیونی از اسپانسر استفاده کند، اظهار امیدواری کرد.
انتهای پیام