محمدرضا ورزی دربارهی حضور اسپانسرها در تلویزیون و کمک به اوضاع مالی حال حاضر صداوسیما، اینگونه گفت: قطعا در شرایط بحرانی حال حاضر تلویزیون، مشارکت ارگانها میتواند موثر باشد، اما به شرطی که تبلیغات در نقطههای حساس داستان به محتوا لطمه وارد نکند.
این کارگردان که در حال حاضر سریال «معمای شاه»اش را برای پخش از شبکه یک در حال تولید دارد، در گفتوگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: رسانه ملی برای عموم مردم است، اگر همهی ارگانها با نگاه مثبت مشارکت داشته باشند، میتوانند تولیدکننده باشند و در مقابل رسانه هم از آنها استقبال میکند، در این شرایط بحرانی صداوسیما باید کاری کنیم که تولیدات به حداقل نرسند، چرا که در عین حال رسانه تمام تلاشش را به کار گرفته تا همچنان پرچم خود را بالا نگه دارد.
وی افزود: چندین سال گذشته و در زمان ریاست دکتر لاریجانی در صداوسیما هم یک بار با چنین بحرانی مواجه شده بودیم که ایشان با درایتی که داشتند از این بحران عبور کردیم. در حال حاضر هم من نگاه کاملا مثبتی نسبت به این مساله دارم که آقای ضرغامی هم با درایتشان این مسیر را پشت سر خواهند گذاشت.
این کارگردان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه حضور اسپانسرها در پروژههای داستانی تا چه حد میتواند بر جریان داستان و کیفیت کار دخل و تصرف داشته باشد؟ اظهار کرد: حضور اسپانسرها همیشه با تبلیغات همراه است، چرا که نمیشود تبلیغات نباشد و همه جای دنیا به همین شکل است و در این شرایط فیلمسازان باید با این قضیه کنار بیایند، همانطور که من به عنوان یک کارگردان این مساله را پذیرفتم، ولی به شرطی که کاملا مدیریت شود و در نقطههای حساس تبلیغات صورت نگیرد، به دلیل اینکه ممکن است به محتوا لطمه وارد کند.
ورزی دربارهی جایگزینی سریال «معمای شاه» با «کلاه پهلوی»، به ایسنا گفت: پروژههای تاریخی همچون «معمای شاه» به دلیل اینکه هزینهبر هستند، زمان بیشتری را برای تولید میخواهند؛ بنابراین اگر مشکلی پیش نیاید و اقساط به موقع پرداخته شود، «معمای شاه» جایگزین «کلاه پهلوی» خواهد شد؛ بنا بر اعلام شبکه یک فکر میکنم «کلاه پهلوی» تا اواخر سال 92 روی آنتن باشد.
انتهای پیام