معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش از ساخت مدارس جدید مطابق با ساختار جدیدی که در سند تحول آموزش دیده شده، خبرداد.
به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مرتضی رییسی در مورد مهمترین اقدامات معاونت عمرانی در سال 91 با بیان اینکه علیرغم تمامی مشکلات دشمنان که موجب ایجاد و بروز موانعی شد، با کمک و همت مردم و خیرین نیکوکار توانستیم دو کار عظیم در حوزه عمرانی این وزارتخانه در سال گذشته انجام دهیم، گفت: تحویل پروژههای جدید در حوزه مقاومسازی و جایگزینی یکی از اقدامات مهم در سال گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 3300 پروژه آموزش، پرورش و ورزشی جدید و مقاومسازی شده است، گفت: همچنین 18 هزار کلاس درس با زیربنای 2/2 میلیون متر مربع و تحویل دانشآموزان داده شد.
رییسی در تشریح عملکرد ساخت و ساز وزارت آموزش و پرورش در حوزه ساخت پروژههای جدید، جایگزین و مقاومسازی شده گفت: در این میان بحث تجهیز مدارس نیز بسیار حائز اهمیت است که در کنار تامین کلاسهای درس مورد نیاز ، این مهم نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه 45 هزار کلاس درس مورد نیاز به روشهای گوناگون در سال گذشته تامین شده است، به سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: از این پس تعداد کلاسهای درس مدارس باید مضربی از 3 داشته باشد.
معاون عمرانی آموزش و پرورش با بیان اینکه چهار مقطع، سه ساله در سالهای آتی خواهیم داشت، گفت: لذا ساخت و ساز جدید مدارس و یا اتمام پروژههای نیمه کاره که در مرحله عملیات اجرایی قرار دارند مطابق با ساختار جدیدی که در سند تحول آموزش دیده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسیده است ساخته و تکمیل میشود.
وی همچنین در مورد روند هوشمندسازی مدارس و یا استفاده از فناوریهای جدید در مدارس با بیان اینکه این طرح طی یکی دو سال اخیر مطرح شده است، گفت: تمام تلاش مسوولان امر این است که از این پس هر مدرسهای که ساخته میشود بخشی از تجهیزات و فناوری در آن تعریف شده باشد و قطعا استفاده از تجهیزات اختصاص به شهرهای خاص و مرکزی ندارد.
اولویتهای سال 92 آموزش و پرورش
به گزارش ایسنا، رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین گفت: اجرای قانون تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و غیراستاندارد و ناایمن همچنان در اولویت برنامههای آموزش و پرورش قرار دارد.
رئیسی درباره اولویتهای سال 92 در حوزه عمرانی آموزش و پرورش و جایگزینی فضاهای جدید به جای فضاهای آموزشی تخریبی، افزود: مهمترین کاری که در سال جاری برنامهریزی شده، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و برنامههای عمرانی این سند در راستای اجرای قانون تخریب و بازسازی مدارس است که افزایش سطح ایمنی فضاهای آموزشی، هدف اصلی اجرای این قانون به شمار میرود.
وی افزود: اجرای قانون تخریب و بازسازی مدارس که از سال 85 آغاز شده، امسال نیز ادامه خواهد داشت و با جدیت به دنبال جایگزینی فضاهای استاندارد و ایمن به جای فضاهای تخریبی هستیم.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تامین سیستم گرمایشی مناسب برای مدارس، اولویت دیگر سازمان نوسازی در سال 92 است، به طوری که مدارس باید با ساختار جدید آموزشی منطبق باشند.
رئیسی تصریح کرد: تامین تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی یکی دیگر از برنامههای جدی آموزش و پرورش است، ضمن آنکه با توجه به راهاندازی رشتههای تخصصی در دوره ابتدایی باید زیرساختهای مناسب ورزشی را نیز برای مدارس تعریف کنیم.
رییس سازمان نوسازی مدارس گفت: در این راستا اتمام پروژههای ورزشی از برنامههای در دستور کار این سازمان است و در این راستا از توان خیرین و نیکوکاران نیز استفاده خواهیم کرد.
به گفته معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، مقرر شده بخشی از پروژههای دولتی که بر اساس قانون میتوان آنها را در اختیار خیرین قرار داد، برای اتمام کار به جامعه خیرین واگذار خواهد شد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه 150 هزار کلاس درس دارای بخاری نفتی است، لازم است مجلس و دولت از توان قانونی برای تامین اعتبارات سیستمهای گرمایشی استفاده کنند تا سیستم حرارت مرکزی در دستور کار قرار گیرد، چرا که نیازمند یک اعتبار ویژه و در انتظار تصمیم تاریخی مجلس در این زمینه هستیم.
انتهای پیام