ارگ بم رکورددار بازدید از جاذبه‌های تاریخی کرمان

سخنگوی ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان گفت: ارگ بم رکورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان را در نوروز امسال به خود اختصاص داد.

سخنگوی ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان گفت: ارگ بم رکورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان را در نوروز امسال به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «محمدمهدی افضلی»، افزود: از 28 اسفند تا 13 فروردین بیش از 310 هزار نفر از این بنای ثبت شده در فهرست میراث جهانی بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال پیش 10 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که 142 هزار گردشگر در ایام مذکور از باغ شاهزاده ماهان بازدید کردند، گفت: بازدیدکنندگان این باغ جهانی نیز 41،4 درصد رشد داشته است.

افضلی، با اشاره به این‌که حمام گنجعلیخان کرمان نیز 139 هزار و 500 گردشگر نوروزی داشته است، خاطرنشان کرد: رشد بازدید از این بنای تاریخی 38،5 درصد بوده است.

وی ادامه داد: روز 12 فروردین بیش از 20 هزار گردشگر از حمام گنجعلیخان کرمان بازدید کردند که این تعداد بازدیدکننده از یک اثر تاریخی استان بی‌سابقه و یک رکورد است.

سخنگوی ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان، بیشترین درصد رشد بازدید از یک مکان تاریخی را متعلق به ارگ راین برشمرد و افزود: این بنای خشتی تا 13 فروردین نزدیک به 21 هزار بازدیدکننده داشت که نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد 51 درصدی داشته است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 92011502845
  • خبرنگار :