رییس پلیس پیشگیری ناجا خبرداد:

صلح و سازش 50 درصدی پرونده‌های کلانتری

رییس پلیس پیشگیری ناجا از ارجاع 20 درصد پرونده‌ها به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها خبر داد و گفت: 50 درصد از پرونده‌های ارجاع شده به صلح و سازش می‌انجامد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا از ارجاع 20 درصد پرونده‌ها به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها خبر داد و گفت: 50 درصد از پرونده‌های ارجاع شده به صلح و سازش می‌انجامد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار تقی مهری صبح دوشنبه در نهمین نشست تخصصی - کاربردی روسای پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس پیشگیری حوزه بسیار بزرگی است، گفت: حفاظت از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، یگان امداد، پلیس فرودگاه، پلیس راه‌آهن، یگان حفاظت از سازمان انرژی اتمی، یگان‌حفاظت از زندان، یگان حفاظت از صدا و سیما، موسسه انتظام و ... از جمله وظایف پلیس پیشگیری است.

وی با بیان اینکه به نوعی مسائل مربوط به حفاظت فیزیکی و مراقبت از اموال دولتی و ملی بر عهده ماموران پلیس پیشگیری گماشته شده است گفت: روسای پلیس پیشگیری استان‌ها با برنامه‌ریزی،‌ نظارت و همچنین هدایت کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و ایست‌های بازرسی، یگان امداد و غیره در راستای برقراری امنیت هرچه بیشتر تلاش می‌کنند.

مهری با بیان اینکه قوه‌قضاییه و نیروی انتظامی در اجرای احکام قضایی تعامل خوبی دارند گفت: سالانه جلسات زیادی فی‌مابین روسای پلیس پیشگیری استان‌ها و مسئولان قوه قضاییه در راستای تعامل و همکاری هرچه بیشتر برگزار می‌شود که خوشبختانه شاهد کنترل جرایم و برخورد به موقع با مجرمان هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های 11 ماهه اخیر مشخص شد که ماموران پلیس پیشگیری در رسیدگی به پرونده‌ها سرعت بسیار خوبی داشته‌اند، گفت: پرونده‌ در دست اقدامی که با تاخیر مواجه شده باشد،‌ نداشتیم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه از دستاوردهای امسال در حوزه فرماندهی پلیس فرودگاه کنترل 100 درصدی در ایام حج بود، گفت: زائری حامل موادمخدر نداشتیم و این نتیجه تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس فرودگاه است.

وی با اشاره به فعالیت دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها گفت: یکی دیگر از دستاوردهای پلیس پیشگیری در سال جاری، فعالیت هرچه بیشتر دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها بود.

مهری با بیان اینکه حدود 15 تا 20 درصد از پرونده‌ها به دوایر مشاوره ارجاع داده می‌شود گفت: این در حالی است که بیش از 50 درصد این پرونده‌ها توسط پیگیری مشاوران به صلح و سازش منجر شده است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید هرچه بیشتر به نقش اجتماعی و پیشگیرانه این پلیس گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم اقدام به برقراری جلسات هفتگی برای تجزیه و تحلیل جرایم، فعالیت مجرمان و وقوعات در سطح کلانتری و پاسگاه کردیم.

وی با بیان اینکه مسئولان در این جلسات هفتگی علاوه بر تحلیل جرایم و کنترل، جغرافیای جرم را نیز مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهند گفت: در این جلسات راهکارهای پیشگیرانه از جرم، تعیین و اجرایی می‌شود.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری وقوع جرایم خشن در سطح کشور کاهش یافته است، گفت: با افزایش گشتی‌های پلیس پیشگیری به منظور برخورد با جرایم مشهود شاهد کاهش جرایم در سطح کشور بوده‌ایم.

مهری با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری جرایم امنیتی به آن معنا نداشته‌ایم، به بعد پیشگیرانه این پلیس اشاره کرد و گفت: پلیس پیشگیری بیشتر در حوزه اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی داشته است.

انتهای پیام

همایش روسای پلیس پیشگیری ناجا

همایش روسای پلیس پیشگیری ناجا

همایش روسای پلیس پیشگیری ناجا

همایش روسای پلیس پیشگیری ناجا

  • دوشنبه/ ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91122113579
  • خبرنگار : 71368