عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: نظام آموزش زبانهای خارجه در مدارس کارآمد نیست.
دکتر نورالدین یوسفی در گفتوگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهارکرد: نامناسب بودن کتابهای آموزشی، آمادگی ناکافی معلمان و بالا بودن تعداد دانشآموزان از جمله دلایلی است که باعث ناکارآمد بودن آموزش زبان خارجه در مدارس شده است.
وی با اشاره به هدف ترسیم شده در سیستمهای آموزشی برای فراگیری زبان خارجه توسط دانش آموزان، ادامه داد: گاهی روشهایی که برای تدریس به کار میرود مطابق اهداف در نظر گرفته شده نیست.
به گفته این استاد زبان انگلیسی، محتوای کتابهای آموزشی نیز چندان مناسب نیست و باید مطالب این کتابها به گونهای تدوین شود که دانشآموزان بعد از پایان تحصیل بتوانند با زبان خارجه ارتباط برقرار کنند.
یوسفی معتقد است در حال حاضر دانش آموزانی که از مقطع راهنمایی و دبیرستان فارغ میشود تسلط کافی به زبان خارجه ندارند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه رازی در خصوص راهکارهای حل این مشکل، یادآوری کرد: برای افزایش بازده آموزشهای زبان خارجه راه کارهای متعددی وجود دارد که باید بر روی همه آنها کار کارشناسی دقیق صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه آغاز آموزش زبان خارجه از مقطع راهنمایی مناسب نیست، خاطرنشان کرد: بر اساس نظریههای موجود بهترین سن برای فراگیری این زبانها از سن چهار تا 13 سالگی است.
یوسفی تصریح کرد: در مدارس آموزش زبانهای خارجی از زمانی آغاز میشود که زمان مناسب از دست رفته و بهترین زمان آغاز این اموزشها از سوم ابتدایی است.
انتهای پیام