تدوین کتب جدیدالتالیف درسی با نظر معلمان

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش وپرورش از تدوین کتاب‌های جدیدالتالیف با نظر معلمان خبر داد و گفت: از امسال اعتباربخشی کتاب‌های جدید با نظرخواهی از صاحب‌نظران معلمان و به‌ ویژه گروه‌های آموزشی و انجمن‌های علمی معلمان و مدرسان مراکز تربیت معلم و گروه‌های هدف دانش‌آموزی انجام می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش وپرورش از تدوین کتاب‌های جدیدالتالیف با نظر معلمان خبر داد و گفت: از امسال اعتباربخشی کتاب‌های جدید با نظرخواهی از صاحب‌نظران معلمان و به‌ ویژه گروه‌های آموزشی و انجمن‌های علمی معلمان و مدرسان مراکز تربیت معلم و گروه‌های هدف دانش‌آموزی انجام می‌شود.

حجت الاسلام بهرام محمدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار«اجتماعی» ایسنا، ضمن تشریح سازوکار اعتباربخشی کتاب‌های درسی افزود: برای اشاعة کتاب‌های درسی، علاوه بر اعتباربخشی، دریافت بازخوردها و اصلاح مواد و محتوای تولید‌شده، ضروری است. لذا با برگزاری دوره‌های آموزشی، باید مهارت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان ارتقا یابد.

وی گفت: امروزه هزینه کردن برای آموزش‌های حرفه‌ای معلمان، ارتقای مهارت‌های تدریس و آشناسازی معلمان با روش‌های نوین آموزش، سرمایه‌گذاری‌ پایدار و پربازده در عرصه نظام آموزشی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر به ‌روزرسانی محتوای آموزشی بر اساس رشد و پیشرفت دانش و تکنولوژی و فناوری‌های نوین اعم از زیست فناوری، ریزفناوری‌ها و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، توجه به رویکرد فرهنگی و تربیتی برای اشاعة سبک زندگی ایرانی و اسلامی را بسیار مهم و حیاتی دانست و اظهار کرد: رشد و تربیت متوازن در تمام ساحت‌های تربیتی با ارتقای عناصر پنج‌گانه تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق مورد تأکید نظریة اسلامی تعلیم و تربیت است.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به مراتبی از حیات طیبه جز با شکوفایی فطرت و شناسایی موقعیت متربی در فرایند تربیت ممکن نیست.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91121509827
  • خبرنگار :