نایب رییس کمیسیون آموزش خبر داد:

تعامل‌سازی میان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم با اجرای طرح سنجش

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است: در طرح سنجش و پذیرش دانشجو تعامل‌ بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری دنبال می‌شود.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است: در طرح سنجش و پذیرش دانشجو تعامل‌ بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری دنبال می‌شود.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ادامه بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در این کمیسیون گفت: تعامل‌سازی میان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری از اهداف مهم پیگیری شده در این طرح است.

وی افزود: بر اساس مصوبه سال 86 مجلس، باید در سال 92 شاهد حذف کنکور باشیم اما به دلیل اینکه زمینه‌های لازم برای این موضوع فراهم نشده باید حرکتی آرام و نه جهشی در رابطه با دو مقوله سنجش و پذیرش انجام شود.

نایب رییس کمیسیون آموزش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش بر روی سنجش تاکید بسیاری دارد، ابراز کرد: البته باید بتواند شرایط مناسبی را در سه سال آخر دوره دبیرستان فراهم کند که بر اساس آن دیگر نیازی به سنجش توسط نهادی مجزا نباشد.

هروی تصریح کرد: بنابراین در این مقطع دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی به دانشگاه‌ها راه می‌یابند و از سویی آموزش عالی نیز در این زمینه مشکلی نخواهد داشت.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ / ۰۰:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91121408845
  • خبرنگار : 71290