وزیر آموزش و پرورش، فرهنگیان را هادیان و مروجان فرهنگ اصیل اسلامی و ایمانی در هر نقطه از کشور ایران اسلامی دانست.
به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، حاجی بابایی صبح امروز در نشست صمیمی با یک هزار فرهنگی شهرستان خمینی شهر در سالن سینما فرهنگ این شهرستان، با اعلام اینکه شهرستان خمینی شهر به دلیل حضور انسانهای شایسته و فرهیخته بسیار پرآوازه است، اظهار کرد: آوازه این شهرستان به واسطه مردم فهیم، عاقل و عزتمند این شهرستان و وجود بزرگانی نقش آفرین در تاریخ این کشور است.
وی با اشاره به وجود 2300 شهید این شهرستان و اعلام این نکته که از خدا میخواهم رسمم نیز همانند شغلم معلمی باشد، گفت: نماینده شهرستان خمینی شهر در مجلس همواره حامی و یاری دهنده برنامههای آموزش و پرورش بودهاند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز نگاه و گفتمان جامعه نسبت به آموزش و پرورش تغییر کرده است، افزود: هدفم این است که نگاه افراد به آموزش و پرورش براساس جایگاه واقعی این حوزه باشد.
وی هدف از تحول بنیادین را تغییر نگاهها به آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش تا امروز تنها برای ریلگذاری تحقق تحول بنیادین بوده است.
حاجی بابایی نهادینه شدن فرهنگ هوشمند سازی مدارس و ورود فناوریهای جدید به آموزش و پرورش را از اهداف خود اعلام و خاطرنشان کرد: مطالبه و گفتمان امروز آموزش و پرورش به سمت و سوی هوشمندسازی است که این امر موجب خرسندی است.
اجرای نظام رتبهبندی معلمان لازمه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش است
وزیر آموزش و پرورش اجرای نظام رتبهبندی معلمان را لازمه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد.
حاجی بابایی اظهار کرد: امروز نگرش موجود در مجلس و نگاه نمایندگان به معلم تغییر کرده است که از این بابت از مجلس سپاسگزارم.
وی با اعلام اینکه جایگاه معلم و خروجی مورد مطالبه از آموزش و پرورش باید در کشور تعریف شود، تصریح کرد: در سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور معلمان هم تراز اساتید دانشگاه، پژوهشگران و فناوران تعریف شدهاند و ارتقاء جایگاه علمی و منزلت اجتماعی آنان مورد تاکید قرار گرفته است.
حاجیبابایی با اعلام اینکه نوع کار معلمان با مشاغل دیگر تفاوت دارد، افزود: حضور یک معلم به عنوان شخصی پژوهشگر در شش روز هفته در محیط کار مغایر با اهداف پژوهشی این حرفه است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود مشاوران بعنوان نیاز اساسی مدارس و دانش آموزان افزود: بر اساس تحول بنیادین، معاونان، مدیران و تمام فرهنگیان باید قادر به ارائه مشاورههای لازم به دانش آموزان باشند.
وی با تاکید بر برنامهریزی تخصصی آموزشی به عنوان کار مدیران مدارس ادامه داد: تحول بنیادین در آموزش و پرورش شروع شده است و در مسیر خود به پیش میرود.
حاجیبابایی اجرای نظام رتبهبندی معلمان را نیازمند فرهنگ سازی دانست و گفت: تمام ملت ایران در هر پست و مقامی به معلم بدهکارند و این بدهی به معنای آن است که باید معلم را بالای سر خود ببینند.
وی بدهکاری به معلم را باور خود از زمان نمایندگی در مجلس ذکر کرد و با اعلام اینکه معلمی را هیچگاه با وزارت عوض نخواهم کرد، افزود: یک جامعه زمانی سرافراز خواهد شد که معلمانش در قله قرار گیرند.
انتهای پیام