مشکلات آموزش و پرورش استثنایی برای مناسب سازی درس "کار و فناوری" ششم ابتدایی

معاون آموزشی آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره محتوای ویژه نوروز 92 برای دانش‌آموزان استثننایی در قالب "پیک نوروزی" گفت: برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی همسو با برنامه‌های مدارس عادی است و به طور متمرکز برنامه استانی برای ارائه پیک نوروزی به دانش‌آموزان استثنایی نداریم، اما چنانچه استانی بخواهد محتوای آموزشی و فرهنگی برای دانش‌آموزان در تعطیلات نوروز ارائه کند، کاملا مختار است و هیچ اجباری وجود ندارد.

معاون آموزشی آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره محتوای ویژه نوروز 92 برای دانش‌آموزان استثننایی در قالب "پیک نوروزی" گفت: برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی همسو با برنامه‌های مدارس عادی است و به طور متمرکز برنامه استانی برای ارائه پیک نوروزی به دانش‌آموزان استثنایی نداریم، اما چنانچه استانی بخواهد محتوای آموزشی و فرهنگی برای دانش‌آموزان در تعطیلات نوروز ارائه کند، کاملا مختار است و هیچ اجباری وجود ندارد.

اسماعیل برقی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی در حوزه هوشمندسازی، همسو با برنامه مدارس عادی پیش می‌رود، گفت: برخی از محتوای دروس دانش‌آموزان استثنایی از لحاظ محتوا، مناسب‌سازی می‌شود و برخی نیز بر اساس نوع معلولیت و شرایطی که دانش‌آموزان ویژه دارند، طراحی و تدوین می‌شود، اما در ارائه و مناسب‌سازی برخی از دروس از جمله "کار و فناوری" برای ششم ابتدایی با مشکلاتی مواجه هستیم.

برقی در توضیح بیشتر گفت: درس کار و فناوری ششم ابتدایی، کار با کامپیوتر و مناسب‌سازی این درس برای سازمان آموزش و پرورش استثنایی کار بسیار مشکلی است؛ چرا که برای مثال مناسب‌سازی صفحه کلید این درس برای دانش اموزان نابینا و گویاسازی مطالب آن، مشکلات خاصی را دارد، اما علی‌رغم این مشکلات، آموزش و پرورش استثنایی توانسته همگام با مدارس عادی برنامه‌های 3-3-6 را اجرایی کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91112414222
  • خبرنگار :