مالمیری: دو سال است به مسابقات برون مرزی نرفته‌ام/ کاپ فجر نگذاشت از رنکینگ خارج شویم

ملی پوش پینگ پنگ ایران معتقد است باید برای بازیکنان برنامه‌ریزی شود و ملی‌پوشان به مسابقات برون مرزی اعزام شوند نه اینکه مسابقات برون مرزی تنها برای تعداد محدودی باشد.

ملی پوش پینگ پنگ ایران معتقد است باید برای بازیکنان برنامه‌ریزی شود و ملی‌پوشان به مسابقات برون مرزی اعزام شوند نه اینکه مسابقات برون مرزی تنها برای تعداد محدودی باشد.

واحد مالمیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وضعیت تمرینی خود اظهار کرد: با توجه به آغاز لیگ تمرینات به صورت مرتب انجام می‌شود و خوشبختانه توانستیم در ترکیب تیم بانک دی مسابقات خود را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

وی درباره مسابقات کاپ فجر با بیان این که در این دوره از رقابت ها چهار، پنج بازیکن خوب حضور داشتند که امیدوارم در سال های آینده هم در این رقابت ها شرکت کنند، اظهار کرد: متاسفانه پینگ پنگ بازان ایران در این دوره از رقابت ها در بخش انفرادی مقامی کسب نکردند که این موضوع به دلیل قدرتمند بودن حریفان خارجی نبود بلکه بازیکنان ایران نسبت به گذشته ضعیف تر شده بودند، چون در بازی‌های خارجی حضور نداشتند و نبود اردوها باعث شد که در مرحله یک هشتم نهایی از دور رقابت ها کنار بروند. همه پینگ‌پنگ‌بازان اعتقاد دارند که یک مقدار ضعیف تر از گذشته شده‌اند.

این ملی پوش که 15 سال است عضو تیم ملی در رده‌های سنی مختلف بوده است و عنوان ششمی را در آخرین رقابت‌های دسته برتر پینگ ایران به خود اختصاص داده، درباره برگزاری اردوی تیم ملی به صورت ماهانه، گفت: اینکه تیم ملی در ماه یک هفته اردو داشته باشد خوب است اما باید برای بازیکنان برنامه‌ریزی شود و ملی‌پوشان به مسابقات بدون مرزی اعزام شوند، نه اینکه مسابقات برون مرزی تنها برای تعداد محدودی باشد.

مالمیری ادامه داد: اعزام ملی‌پوشان به مسابقات برون‌مرزی حداقل به ملی‌پوشانی که در رتبه‌های اول تا ششم کشور قرار دارند، انگیزه می‌دهد. نه اینکه ملی‌پوشان فکر کنند قرار است به اردو بیایند و بعد دوباره به خانه‌هایشان بازگردند. آخرین باری که به مسابقات برون مرزی رفته‌ام مربوط به دو سال پیش است، در حالی که هیچ وقت از جمع شش نفر اول پینگ‌پنگ ایران خارج نشده‌ام، حتی یک بار تیم ملی با شش ملی‌پوش به یک مسابقه برون مرزی اعزام شد و من با این که جزو 4، 5 نفر اول بودم باز هم به این مسابقه اعزام نشدم و نفرات بعد از من در ترکیب تیم ملی بودند.

این ملی‌پوش پینگ‌پنگ گفت: حضور ما در مسابقات برون مرزی در رنکینگ جهانی ما تاثیر دارد، به طوری که به دلیل حضور نداشتن در تورهای جهانی هر ماه رنکینگم 10 تا 20 پله سقوط می‌کند. این درشرایطی است که من به همراه چند نفر از ملی‌پوشان در جدول رده‌بندی جهانی تا چند وقت پیش ستاره‌دار شده‌ بودم و احتمال خارج شدن از رنکینگ جهانی هم برایمان وجود داشت اما مسابقات جام فجر موقعیتی بود تا از رنکینگ خارج نشویم.

مالمیری درباره اردوهای تیم ملی گفت: فعلا درباره برگزاری اردو تماسی با ما نگرفته اند و من در جریان برنامه تیم ملی نیستم. تمریناتم را به صورت شخصی در باشگاه خود انجام می دهم و اگر اردویی باشد به تیم ملی خواهم آمد.

وی درباره منتفی شدن آخرین اردوی تیم ملی در تهران به ایسنا گفت: دو، سه روز مانده به آغاز اردوی تیم ملی از طریق ملی‌پوشان با خبر شدم که قرار است اردو برگزار شود، البته احتمالا فدراسیون به هیات استان هم نامه زده بود اما در هر حال تماسی از سوی فدراسیون با من گرفته نشد و زمانی که قرار بود اردو برگزار نشود هم باز از طریق هم‌تیمی‌هایم متوجه شدم که اردو منتفی شده است.

مالمیری خاطرنشان کرد: برای برگزاری اردوی تیم‌ ملی بهتر است از یک هفته قبل به ملی‌پوشان اطلاع داده شود چون بعضی از پینگ‌پنگ‌بازان برنامه‌های تمرینی خاص خود را دارند که به هر حال ممکن است نتوانند در مدتی کوتاه خود را برای حضور در اردو آماده کنند. البته اردوهای تیم ملی توفیق اجباری است که برای ملی‌پوشان بخصوص نفرات دسته برتر لیگ بسیار خوب است، چون فرصتی است که آنها می‌توانند زیر نظر مربیان و با برترین‌های پینگ‌پنگ کشور تمرین کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۰ دی ۱۳۹۱ / ۰۷:۴۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 91101005760
  • خبرنگار :