در دومین روز از رزمایش دریایی ولایت 91 انجام شد:

دفاع ساحلی موفق نیروهای خودی در برابر دشمن فرضی در سواحل جنوب

همزمان با دومین روز از رزمایش دریایی ولایت 91، زیردریایی‌های سبک و کیلوکلاس نیروی خودی پس از خروج از ساحل، با نفوذ به عمق دریا و ورود به آبهای فرامنطقه‌ای، مواضع نیروی مهاجم را شناسایی و عملیات خود را آغاز کردند.

همزمان با دومین روز از رزمایش دریایی ولایت 91، زیردریایی‌های سبک و کیلوکلاس نیروی خودی پس از خروج از ساحل، با نفوذ به عمق دریا و ورود به آبهای فرامنطقه‌ای، مواضع نیروی مهاجم را شناسایی و عملیات خود را آغاز کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مرحله از رزمایش، زیردریایی فوق سنگین طارق با اجرای عملیات «غوص و صعود» در آبهای آزاد و فرامنطقه‌ای، عملیات شناسایی و رهگیری یگان‌های مهاجم را با موفقیت به اجرا گذاشت.

سخنگوی رزمایش در این‌باره گفت: زیردریایی فوق سنگین طارق به دست توانمند کارشناسان و متخصصان داخلی تعمیرات نیمه اساسی را پشت سر گذاشت و عملیاتی شد.

دریادار رستگاری در ادامه، از اجرای عملیات مهم مین‌گذاری توسط بالگردها و شناورهای تندرو در مسیر یگان‌های مهاجم خبر داد و افزود: این عملیات با هدف انهدام شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی مهاجم که قصد نفوذ به آبهای سرزمینی نیروی خودی را داشتند، با موفقیت کامل به انجام رسید.

وی افزود: به محض نزدیک شدن نیروهای مهاجم به سواحل، یگان‌های پدافندی نیروهای خودی از طریق هوا، زمین و دریا عملیات خود را آغاز و از نفوذ دشمن به سواحل و حریم آبهای داخلی جلوگیری کردند.

سخنگوی رزمایش تأکید کرد: در ادامه این مرحله از رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91، یگان‌های نیروی خودی مستقر در پایگاه‌ها، به محض نفوذ نیروهای مهاجم به آبهای سرزمینی وارد عمل شدند و عملیات دفاع ساحلی را طراحی و به اجرا گذاشتند. همچنین شناورهای سطحی نیروی خودی در منطقه عمومی رزمایش، با نیروهای مهاجم درگیر شدند و ضمن اجرای تیراندازی‌های متناوب و غافلگیرانه بصورت شبانه و روزانه، این نیروها را از منطقه متواری کردند.

دریادار رستگاری ادامه داد: اجرای عملیات پرش چترباز و هلی‌برن ساحلی تفنگداران و همچنین استقرار ادوات نظامی و تجهیزات نیروها به منظور اجرای عملیات در منطقه عمومی رزمایش از دیگر بخش‌های این روز بود.

وی با بیان اینکه "پرواز و حرکت همزمان بالگردهای نیروی خودی به منظور پشتیبانی هوایی از شناورهای سطحی و زیرسطحی یکی دیگر از مراحل دومین روز از رزمایش دریایی ولایت 91 بود"، بر موفقیت‌آمیز بودن این مرحله از رزمایش تاکید کرد و گفت: نیروی دریایی ارتش امروز ثابت کرد که حتی اگر دشمن تا ساحل آبهای سرزمینی پیشروی کند باز هم توانایی مقابله با او را دارد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ دی ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91100905328
  • خبرنگار :