غضنفرآبادی به ایسنا خبر داد: بررسی پرونده شکایت از برخی نمایندگان در جلسه هیات نظارت

یک عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت که در جلسه امروز صبح این هیات پرونده شکایت از برخی از نمایندگان مورد رسیدگی قرار گرفت.

یک عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت که در جلسه امروز صبح این هیات پرونده شکایت از برخی از نمایندگان مورد رسیدگی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به جلسه صبح امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: در این جلسه پرونده شکایت علیه برخی از نمایندگان که از دادگاه برای هیات نظارت رسیده بود مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی در مورد این پرونده‌ها گفت: معمولا دادگاه پرونده شکایت از نمایندگان را به عنوان مجرمانه را به هیات می‌فرستد مثلا در مواردی که نسبت به کسی توهین یا اهانت شده است.

وی تاکید کرد که در تمامی موارد هیات نظارت صحت و قسم گزارشات را مورد بررسی قرار می‌دهد و بعد تصمیم‌گیری می‌کند.

غضنفرآبادی در مورد اینکه آیا شکایت مطروحه به دادگاه‌ها در مورد نطق‌ها و مباحث مطروحه از سوی نمایندگان در صحن علنی نیز است،‌ گفت: طبیعتا اگر در این موارد به دادگاه شکایتی شود این شکایت در هیات نظارت نیز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

این عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد اینکه آیا این رویکرد با اصل قانونی مصونیت نمایندگان مغایرت ندارد،‌ گفت: هیات نظارت بررسی می‌کند که آیا اظهارات مطرح شده در صحن علنی در راستای ایفای وظایف نمایندگی نمایندگان بوده است یا خیر؟

این عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه پرونده شکایت ارسال شده از سوی مجاری دیگر در مورد بخش تخلفات برخی از نمایندگان مورد رسیدگی قرار گرفت که بخشی از این گزارشات بدون امضا بود.

به گفته غضنفرآبادی،‌ در این جلسه بررسی‌های اولیه انجام شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۲ آذر ۱۳۹۱ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91092213074
  • خبرنگار : 71234