فاطمه آجرلو: درباره اصلاح قانون انتخابات نباید عجله شود

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد اصلاح قانون انتخابات نباید عجله کرد بلکه باید با صبر جلو رفت.

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد اصلاح قانون انتخابات نباید عجله کرد بلکه باید با صبر جلو رفت.

فاطمه آجرلو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "اصل اصلاح قانون انتخابات بد نیست"، اظهار کرد: بعد از سال‌ها بازبینی قانون انتخابات کمک می‌کند که انتخاباتی قدرتمند داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه "برخی مفاد پیشنهادی طرح اصلاح قانون انتخابات از ابتدا رییس‌جمهور را زیر بلیط دیگران می‌برد"، افزود: به صلاح جایگاه فردی در راس یک قوه نیست که از ابتدا زیر بلیط افراد باشد و از آنها امضا بگیرد.

آجرلو با اشاره به اینکه "وزارت کشور تا به حال با قدرت در همه دوره‌ها انتخابات را اجرا کرده است"،‌ خاطرنشان کرد: اینکه به جهت بالا بردن سلامت انتخابات و برگزاری قدرتمند آن، نگاه جدیدتری حاکم شود، قابل تحمل است اما اینکه رییس‌جمهور آینده بخواهد از نمایندگان و عده دیگری امضا بگیرد، از ابتدا به معنای زیر ساطور بردن دست رییس قوه مجریه است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "وقتی طرحی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود، باید فرصت چکش‌کاری کافی برای آن در نظر گرفته شود"، به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و قانون مربوط به آن اشاره کرد و گفت:‌ نمی‌شود با عجله، نکات و مسائل ضروری را ندیده گرفت چون قوام و دوام یک قانون، به غنای علمی آن است.

وی با بیان اینکه "در مواجهه با طرح اصلاح قانون انتخابات نباید عجله شود بلکه باید بیشتر تحقیق کرد و با صبر جلو رفت"، افزود: کاری که الان انجام می‌شود، بد نیست ولی باید صبر کنند و اجازه دهند کار علمی و تحقیقاتی بیشتری در این رابطه انجام شود؛ اگرچه اتخاذ تصمیم بی‌نقص امکان‌پذیر نیست.

آجرلو در پایان گفت: این نگاه که طرح اصلاح قانون انتخابات به انتخابات پیش رو می‌رسد یا نه، درست نیست چون وقتی قصد آن است که برای نظام جمهوری اسلامی قانونی مصوب شود، باید بیشتر به دنبال غنای آن قانون بود تا اینکه عجله شود که حتما به این دوره برسد و در حال حاضر نیز خلاء قانونی چندانی نداریم که اگر قانون نرسد، انتخابات برگزار نشود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۰ آذر ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91092010887
  • خبرنگار : 71381