سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا:توان مدیریت و مهندسی فضای انتخابات در میان دانشجویان وجود دارد

یک نماینده‌ اصولگرای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «دانشجویان نباید به عنوان پیاده‌نظام احزاب و گروه‌های سیاسی حرکت کنند» گفت: توان مدیریت و مهندسی فضای انتخابات در میان دانشجویان وجود دارد.

یک نماینده‌ اصولگرای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «دانشجویان نباید به عنوان پیاده‌نظام احزاب و گروه‌های سیاسی حرکت کنند» گفت: توان مدیریت و مهندسی فضای انتخابات در میان دانشجویان وجود دارد.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به روز دانشجو و نقش دانشجویان در شرایط فعلی کشور گفت: دانشجویان از فعال‌ترین، پویاترین و پرتحرک‌ترین افراد در عرصه‌ تحولات سیاسی اجتماعی کشور پیش از انقلاب تاکنون بوده‌اند و قشر دانشجو قشری تاثیرگذار محسوب می‌شود.

وی افزود: مردم نیز پیوسته به دلیل اعتباری که دانشجویان داشتند آن‌ها را به عنوان افرادی فعال، آرمان‌خواه و آرمان‌گرا می‌شناسند که به دنبال ایجاد تحولات مثبت در کشور بوده‌اند.

وی هم‌چنین اظهار کرد: با توجه به اعتبار و اعتمادی که به این قشر فرهیخته وجود دارد، آن‌ها می‌توانند نقش‌آفرینان خوبی در عرصه‌ تحولات سیاسی کشور باشند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این‌که «دانشجویان توان مدیریت و حتی مهندسی فضای انتخابات کشور را دارند»، تصریح کرد: البته بنده معتقدم دانشجویان نباید به عنوان پیاده‌نظام احزاب حرکت کنند؛ چراکه آن‌ها خود از نخبگان هستند و باید با استقلال فکر و نظر در این میدان حاضر شوند و کسانی که به دنبال سوءاستفاده سیاسی از دانشجویان بوده و هستند باید در ایده‌ها و رفتارهای خود تجدیدنظر کنند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل پختگی موجود در میان دانشجویان، آن‌ها این را می‌فهمند که عده‌ای به دنبال استفاده ابزاری از آن‌ها هستند و زمینه‌ نفوذشان باید گرفته شود.

وی با تاکید بر تعامل قشر دانشجو با فعالان سیاسی کشور، اظهار کرد: دانشجویان با وجود تعامل با تمامی گروه‌های سیاسی هیچ‌گاه نباید به هیچ‌یک از آن‌ها کولی سیاسی دهند.

سلیمی هم‌چنین بر حضور پررنگ دانشجویان در تحولات سیاسی و اجتماعی کشور تاکید کرد و گفت: بی‌تفاوتی به هر کیفیت به قشر دانشجو قطعا آسیب‌هایی برای کشور به دنبال خواهد داشت و موجب ثبات منفی در کشور می‌شود؛در حالی که ما نیازمند حرکت تعاملی در جامعه هستیم.

وی یادآور شد: دانشجو قیم نمی‌خواهد و خود باید در جریانات غیرمعقول از خود محافظت کند؛ چراکه دانشگاه مکان مقدسی است و با مکان‌هایی با افکار ارتجاعی حزبی کاملا متفاوت است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۶ آذر ۱۳۹۱ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91091608570
  • خبرنگار : 71439