نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس: نگرش تشکل‌های دانشجویی باید سازندگی باشد

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جایگاه دانشجویان در برنامه‌های مهم کشور اظهار کرد: باید نگرش تشکل‌های دانشجویی به سمت سازندگی باشد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جایگاه دانشجویان در برنامه‌های مهم کشور اظهار کرد: باید نگرش تشکل‌های دانشجویی به سمت سازندگی باشد.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که دانشجویان از عوامل موثر در گستره و تولید علم در جامعه هستند، گفت: دانشجو، استاد و نظام آموزشی از ارکان مهم آموزش عالی هستند و دانشجو می تواند متاثر از شرایط به صورت یک عنصر سازنده و فعال عمل کند.

وی به جایگاه ویژه دانشجویان در برنامه‌های مهم کشور اشاره کرد و افزود: دانشجویان در جامعه نه تنها نقش حساس بلکه حائز اهمیتی دارند که وارد میدان عمل شده و در این عرصه با نگاهی خلاق به فعالیت می‌پردازند.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: عنصر دانشجو در آموزش عالی نقش حائز اهمیتی را از جهت در برداشتن وزنه‌های عملی و انتقال آن به شریان‌های اجتماعی و صنعتی دارد.

هروی تصریح کرد: دانشجویی که در ترسیم آینده مدنظر داریم، دانشجویی بی‌تفاوت نیست زیرا باید بتواند در آینده با اعتماد به نفس شرایط بهینه‌ای را ایجاد کند.

وی ادامه داد: دانشجویی اگر بتواند نقش ارزنده‌ای ایفا کند و مرزهای دانش را بشکند و ایران را تبدیل به قطب علمی کند، قطعا آینده نظام امیدوارکننده خواهد بود.

این عضو هیات ربیسه کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: اگر امروز دنیای استکبار، ایران را تحریم می‌کند به دلیل مسائلی مانند نفت و انرژی هسته‌یی نیست، بلکه مخالفت به جهت ایمان به حرکت، و توسعه و تولید علم توسط دانشجویان است.

هروی درباره نقش‌ تشکل‌های دانشجویی با توجه به در پیش‌رو بودن انتخابات، با تاکید بر این که نقش تشکل‌های دانشجویی سازنده است‌، افزود: باید نگرش‌ها در تشکل‌های دانشجویی به سمت سازندگی حرکت کند در واقع نگاه انتقادی دانشجویان به دلیل خصلت جوانی است.

نماینده مردم قائنات در مجلس با اشاره به تعامل تشکل‌های دانشجویی با احزاب گفت: گرچه تحزب در جامعه قابل قبول است اما در جامعه خیلی شاهد احزاب و دسته بندی سیاسی متنوع و رسمی نیستیم و اگر دانشجویان به عنوان عنصر خلاق با احزابی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، تعامل کرده و به نقادی‌های زنده بپردازند حیات و سرزندگی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۶ آذر ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91091608423
  • خبرنگار : 71290