ملایر 3150 نفر بی سواد دارد

کارشناس آموزش دوره‌های سواد آموزی آموزش و پرورش ملایر گفت: باتوجه به سرشماری سال 90، سه هزار و 150بی سواد در ملایر شناسایی شد.

کارشناس آموزش دوره‌های سواد آموزی آموزش و پرورش ملایر گفت: باتوجه به سرشماری سال 90، سه هزار و 150بی سواد در ملایر شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه همدان، "مریم رحیم نهاوندی" در شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر تصریح کرد: از مجموع بی سوادان شناسایی شده در شهرستان، دو هزار و 57 نفر در شهر و یک هزار و 93 نفر در روستاها هستند.

وی افزود: با توجه به نرخ 97 درصدی باسوادی در ملایر این تعداد تنها سه درصد از جمعیت ملایر را شامل می شوند و در رده سنی 10 تا 49 سال قرار دارند.

رحیم نهاوندی اذعان کرد: پیش از ادغام نهضت سواد آموزی با آموزش و پرورش، 200 آموزشگاه در سطح شهر برای آموزش بی سوادان با ما همکاری داشتند اما متاسفانه پس از انجام این ادغام از نظر نیروی انسانی برای آموزش بی سوادان کمبود داریم.

وی با اشاره به لزوم به صفر رسیدن نرخ بی سوادی تا پایان برنامه پنجم توسعه، گفت: برای تحقق این امر نیازمند کمک و همکاری تمام دستگاه های اجرایی شهرستان هستیم.

کارشناس آموزش دوره های سواد آموزی آموزش و پرورش ملایر کمک و همیاری مسوولین شهرستان در زمینه جذب بی سوادان 10 تا 49 سال و نیز به کارگیری باسوادان برای پوشش بی سوادان را خواستار شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر تمامی افراد تحصیل کرده حتی دانش آموزان دبیرستانی می توانند به افراد بی سواد آموزش دهند و به ازای آموزش هر بی سواد و قبولی وی در آزمون سواد آموزی در پایان دوره حدود 400 هزار تومان به آموزش دهنده تعلق می گیرد.

رحیم نهاوندی ادامه داد: هم اکنون تفاهم نامه همکاری با دستگاه های اجرایی، مدیران آموزشگاه ها و مجتمع های آموزشی شهرستان برای جذب و شناسایی افراد بی سواد انجام شده اما هنوز به طور کامل آدرس دقیقی از افراد بی سواد در اختیار ما نیست و به همین دلیل از اداره ثبت احوال برای شناسایی این افراد در سطح شهرستان تقاضای همکاری داریم.

وی با اشاره به ارزیابی سطح سواد کشورها در شاخص توسعه یافتگی آنها اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه زیادی به سواد آموزی در کشور شد به گونه ای که امروز از موقعیت و جایگاه خوبی در این زمینه برخورداریم.

کارشناس آموزش دوره های سواد آموزی آموزش و پرورش ملایر گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 290 اقدام برنامه ریزی شده که اقدام شصت و سوم در زمینه ریشه کنی بی سوادی است و بندهای 9 و 10 آن نیز مربوط به استفاده از ظرفیت های ادارات است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان از لزوم استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی برای پوشش بی سوادان است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ آذر ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 91091507939
  • خبرنگار :