/سبک زندگی دینی/

تاکید محمدی ری‌شهری بر مهذب بودن اخلاق جامعه برای پیاده‌کردن سبک زندگی اسلامی

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی و امامزادگان همجوار(ع)، گفت: اگر انسان از نظر اخلاقی مهذب نباشد هیچگاه نمی‌تواند الگوی نبوی و علوی را در زندگی پیاده کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی و امامزادگان همجوار(ع)، گفت: اگر انسان از نظر اخلاقی مهذب نباشد هیچگاه نمی‌تواند الگوی نبوی و علوی را در زندگی پیاده کند.

آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «سیره پیامبر خدا و ائمه اطهار(ع) در زندگی باید در همه ابعاد فردی، اجتماعی، ‌سیاسی و ‌اقتصادی الگوی زندگی ‌ما باشند، که می‌توان گفت همه هم از یک نگاه اولویت دارند» اظهار کرد: اما قبل از همه این ابعادی که به آن‌ها اشاره شد بعد اخلاقی است.

وی ادامه داد: اگر اخلاق جامعه مهذب نباشد نمی‌توان واقعاً الگوی زندگی نبوی و علوی را در زندگی داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی و امامزادگان همجوار(ع)، افزود: اگر در جامعه‌ای دروغ‌گویی و فساد رواج داشته باشد این موضوع زمینه ساز دست نیافتن به الگوی زندگی اسلامی زندگی می‌شود.

محمدی ری‌شهری اظهار کرد: زمانی فردی از پیامبر اکرم(ص) پرسید که من می‌خواهم تنها یکی از گناهانم را ترک کنم، کدامیک را ترک کنم آن حضرت فرمودند که "دروغ نگو" آن فرد فکر کرد که دروغ گفتن چیز ساده‌ای است ولی بعد که خواست به سراغ گناه دیگری برود گفت که اگر این عمل را مرتکب شوم اگر از من در مورد آن سوال شود اگر راست بگویم آبرویم می‌رود و اگر دروغ بگویم خلاف قولم عمل کرده‌ام. بنا بر این به سراغ انجام هر گناهی که رفت دید نمی‌شود که دروغ نگوید و آن گناه را انجام دهد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ آذر ۱۳۹۱ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91091407323
  • خبرنگار :