تفریح سالم زمینه‌ساز کشف استعداد دانش‌آموزان

سرپرست معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هدف از ایجاد الگوی تفریح سالم ایجاد زمینه انگیزشی برای کشف استعداد دانش‌آموزان است.

سرپرست معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هدف از ایجاد الگوی تفریح سالم ایجاد زمینه انگیزشی برای کشف استعداد دانش‌آموزان است.

"احمد مجتهدی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، گفت: برای غنی‌سازی اوقات دانش‌آموزان، مدارس در طول سال تحصیلی برنامه‌های روتین خود را دنبال می‌‎کند و در اردوگاه‎ها و کانون‌ها و سازمان‌های دانش‌آموزی با امکانات خاص در پی پر کردن اوقات بیکاری دانش‌آموزان است.

وی افزود: با برگزاری کلاس‌های ادبی و هنری در مدارس دانش‌‎آموزان استعدادیابی می‌شوند و زمینه‌های تشویقی نظیر مسابقات فرهنگی و هنری نیز وجود دارد هرچند کارهای فرهنگی و هنری دانش‌آموزی شناسنامه‌دار نشده‌اند.

مجتهدی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش استان بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها در زمینه تربیت است، زیرا مدرسه تنها محیط آموزشی نیست و مابقی دستگاه‎های متولی فرهنگ و هنر هم در کنار آموزش و پرورش باهم پوشانی یک دیگر آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف خود کمک کنند.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های انجام شده درخصوص اوقات فراغت دانش‌آموزان توسط دستگاه‎های متولی نباید در یک راستا باشد و به صورت شبانه روز در تعریف الگوی تربیت واحد تلاش کنند و آموزش و پرورش نیز درصدد خدمت، تقویت و تکمیل این حرکت‎ها است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با برنامه‌ریزی مدون و منسجم در طول سال برای الگوی تفریح سالم دانش‌آموزان می‌توان آینده‎ای درخشان را برای آنان رقم زد، چرا که با ایجاد انبساط خاطر در اذهان آنان زمینه شکوفایی استعداد آنان در دیگر زمینه‌ها فراهم می‌شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۹ آذر ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 91090904138
  • خبرنگار :