آصفری:

اسرائیل با حمله به غزه به دنبال کم‌رنگ جلوه دادن وقایع سوریه بود

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که حمله اسرائیل به غزه برنامه‌ای حساب شده از سوی صهیونیست‌ها و با لابی عرب‌ها و غربی‌ها بوده تا بتوانند جریان مقاومت و حزب‌الله را در منطقه از بین ببرند.

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که حمله اسرائیل به غزه برنامه‌ای حساب شده از سوی صهیونیست‌ها و با لابی عرب‌ها و غربی‌ها بوده تا بتوانند جریان مقاومت و حزب‌الله را در منطقه از بین ببرند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به اهمیت سوریه برای اسرائیل، آنها به دنبال این بودند که با جریان‌سازی ژورنالیستی، تحرکات در سوریه و جنایت‌ها در بحرین را کم‌رنگ جلوه دهند و جلوی اطلاع‌رسانی درباره اقدامات وحشی‌گرایانه در بحرین، سوریه و میانمار را بگیرند اما این کار به ضرر آنها تمام شد.

وی افزود: آنچه در غزه اتفاق افتاد مسبوق به سابقه است و رژیم صهیونیستی هر از چند گاهی رهبران مقاومت و حزب‌الله را به شهادت می‌رساند و به دنبال این است که با عملیات تروریستی، جریان مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان را متوقف کند. متاسفانه در این اتفاقات هیچ وقت دولت‌های منطقه موضع‌گیری یا کاری نکرده‌اند که جلوی اقدامات خودسرانه رژیم صهیونیستی که کاملا مخالف معاهدات بین‌المللی و حقوق بشری است را بگیرند.

نماینده مردم اراک در مجلس یادآور شد: خوشبختانه در جنگ اخیر جریان مقاومت و حماس به موقع عمل کردند و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و کمک‌هایی که گرفته بودند از تحمیل شدن هزینه‌های بسیار زیاد بر آنها که پیش از این نیز سابقه داشته جلوگیری کردند، در این میان رژیم صهیونیستی هم اطلاعاتی از ذخایر، انبارها و تجهیزات این جریانات نداشت.

آصفری با اشاره به پرتاب موشک‌هایی از سوی حماس به سرزمین‌های اشغالی، خاطرنشان کرد: این اقدامات از سوی فلسطینی‌ها ضرب شصتی را به اسرائیل نشان داد زیرا آنها ادعا داشتند که گنبد آهنین دارند و امکان هرگونه تهدید را منتفی می‌دانستند اما دفاع اخیر حماس چنین ادعایی را باطل کرد.

وی با انتقاد از عدم موضع‌گیری کشورهای عرب منطقه در این رابطه، افزود: کشورهای عرب نه تنها از مردم غزه حمایت نکردند، بلکه کسی مثل پادشاه قطر به کار دوره‌گردی پرداخت و به دنبال تقویت جبهه سازش بود. این درگیری‌ها پیش از این هم وجود داشته اما چون حماس و مقاومت سلاح در اختیار نداشتند کسی به دنبال آتش‌بس نبود اما این بار به محض اینکه چند موشک به سمت اسرائیل پرتاب شد همه به وحشت افتادند و شروع به رایزنی برای آتش‌بس کردند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: ملت‌های مسلمان امید داشتند کشورهای عربی و اسلامی پیش از اینکه مردم به شهادت برسند برای آتش‌بس رایزنی کنند، نه اینکه تا چند فرد صهیونیست به درک واصل شدند همه به دنبال ایجاد آتش‌بس باشند.

آصفری تصریح کرد: کشورهای عرب مطمئن باشند اگر جریان مقاومت و حزب‌الله امروز در منطقه حضور نداشته باشند سنگرهای صهیونیستی به کویت، قطر،‌ عربستان و امارت خواهد آمد لذا اینها باید به تقویت و توسعه جریان حزب‌الله و مقاومت کمک کنند زیرا آنها هستند که در دل صهیونیست‌ها ایجاد وحشت کردند و جلوی هرگونه تجاوز آنها را می‌گیرند وگرنه استراتژی صهیونیست‌ها "نیل تا فرات" است و اگر فرصتی به دست بیاورند آسایش و امنیت را از منطقه خواهند گرفت.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ آذر ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91090702762
  • خبرنگار : 71132