آشتیانی: دوچرخه‌سواری تعلیق شود، مسئولان وزارت ورزش باید تبعاتش را بپذیرند

عضو هیات رییسه کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا معتقد است، اگر فدراسیون دوچرخه‌سواری تعلیق شود مسئولان ورزش ایران باید تبعات آن را بپذیرند.

عضو هیات رییسه کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا معتقد است، اگر فدراسیون دوچرخه‌سواری تعلیق شود مسئولان ورزش ایران باید تبعات آن را بپذیرند.

امیر رضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: من به عنوان عضو هیات رییسه کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا در اجلاس بیروت حضور داشتم و با مشاور عالی رییس اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری گفت و گویی در رابطه با بحث اصلاح اساسنامه و تعلیق داشتم که آقای قمری نیز شاهد و گواه این گفت و گو بود، اما اگر یک ماه فرصت فدراسیون برای اصلاح اساسنامه به پایان رسیده و اقدامات انجام نشده و مسئولان وزارت ورزش و جوانان معتقدند که هیچ تهدیدی در رابطه با بحث تعلیق وجود ندارد می‌توانند سکوت کنند، اما اگر این اتفاق افتاد باید تبعات آن را بپذیرند.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان مدعی است که نه تنها در فدراسیون دوچرخه‌سواری، بلکه سایر فدراسیون‌های دیگر نیز نیازی به اصلاح اساسنامه وجود ندارند و اگر فکر می‌کنند که می‌توانند مجامع بین‌المللی را قانع کنند این هنر دیپلماسی آقایان است، اما در صورتی که تعلیق انجام شود آیا حاضر به پاسخگویی درباره تبعات این اتفاق هستند یا نه؟

واعظ آشتیانی با بیان این که اصلاح اساسنامه کار پیچیده ای نیست، تصریح کرد: خود ما نیز باور داریم که باید انتخابات فدراسیون‌ها توسط مجمع انجام گیرد و در واقع مجمع به عنوان رکن اصلی یک فدراسیون، می‌تواند در عزل و نصب رییس و دیگر ارکان فدراسیون نقش داشته باشد که این به هیچ وجه نکته بدی نیست و IOC و فدراسیون‌های جهانی نیز خواهان آن هستند.

وی افزود: من به دفعات گفته‌ام که وزارت ورزش و جوانان اگر اصلاح اساسنامه را در این حد انجام دهد می‌تواند به طور غیر مستقیم و با رعایت شکلی چگونگی انتخابات در عزل و نصب ها تاثیرگذار باشد.

واعظ آشتیانی در پایان بیان کرد: اگر IOC و UCI بخواهند در مورد بحث تعلیق تصمیمی بگیرند، نیازی به اجازه گرفتن یا خبر دادن به ما ندارند و من امیدوارم همان طور که مسئولان ورزش کشور فکر می‌کنند تعلیقی در کار نباشد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۶ آبان ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 91082616381
  • خبرنگار : 71468