/گزارش عدم تخصیص شش هزار میلیارد تومان به بخش سلامت/

نماینده سیرجان: درمان از معضلات اساسی امروز مردم است

نماینده مردم سیرجان گفت: متاسفانه شاهدیم بسیاری از بیمارستانهای دولتی پاسخگوی نیازهای اولیه بیماران نیستند به ویژه بیماران فقیر و بیمار.

نماینده مردم سیرجان گفت: متاسفانه شاهدیم بسیاری از بیمارستانهای دولتی پاسخگوی نیازهای اولیه بیماران نیستند به ویژه بیماران فقیر و بیمار.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شهباز حسن‌پور در صحن علنی امروز مجلس گفت: از گزارش رییس کمیسیون بهداشت و درمان بسیار متاسف شدم. وی خطاب به نماینده دولت متذکر شد چه کاری مهم‌تر از بهداشت و درمان و سلامت است درخواستم از دولت این است که به این سوال پاسخ دهد.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمان تصویب قانون هدفمند سازی یارانه‌ها سه هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان اختصاص دادند این مبلغ در قالب بودجه سال 1390 باید اختصاص می‌یافت چرا تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه درمان را از معضلات اساسی مردم دانست و افزود: این روزها مراجعات به دفاتر نمایندگان برای گرفتن کمک جهت درمان عزیزانشان به شدت افزایش یافته است.

حسن‌پور با اشاره به تاخیر افتادن پرداخت مطالبات پرستاران و پزشکان گفت: مطالبات پرستاران و پزشکان به ویژه در مناطق محروم پرداخت نشده است اخیرا به اتفاق وزیر بهداشت و درمان از چند شهر استان کرمان بازدیدی به عمل آمد و وقتی وحید دستجردی متوجه شد 17 ماه است برخی مطالبات پزشکان و پرستاران پرداخت نشده است بسیار متاثر شد.

حسن‌پور تصریح کرد: وضعیت تجهیزات پزشکی برای اختصاص ارز مرجع بسیار نامناسب است بنابراین باید اختصاص ارز به بخش بهداشت و درمان در اولویت کار دولت قرار گیرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ آبان ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91082415579
  • خبرنگار : 90089