پیروزی اوباما بر رامنی /در حال تکمیل/

رامنی 206 - اوباما 303

اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت‌های مختلف این کشور آغاز شده و باراک اوباما توانسته بار دیگر رئیس جمهوری آمریکا شود.

اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت‌های مختلف این کشور آغاز شده و باراک اوباما توانسته بار دیگر رئیس جمهوری آمریکا شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تا این لحظه نتایج انتخابات در 50 ایالت از 51 ایالت آمریکا اعلام شده و بر اساس این نتایج، میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا 206 رای الکترال کالج انتخاباتی را به خود اختصاص داده است. باراک اوباما نیز تاکنون 303 رای الکترال کالج انتخاباتی را از آن خود کرده است.

نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا توسط مجموعا 538 رای الکترال کالج در سراسر این کشور تعیین می‌شود و کاندیدایی که بتواند 270 رای الکترال کالج را به خود اختصاص دهد، پیروز انتخابات خواهد بود.

هر کاندیدایی که بتواند آرای بیشتری را در یک ایالت کسب کند تمام آرای الکترال آن ایالت را از آن خود می‌کند.

به این ترتیب بر اساس آرای به دست آمده باراک اوباما توانسته بر رقیب خود میت رامنی پیروز شود.

در همین حال بر اساس درصد آرای ریخته شده تاکنون رامنی 48 و اوباما نیز 50.4 درصد آرا را از آن خود کرده‌اند. 1.6 درصد آرا نیز به کاندیداهای مستقل تعلق گرفته است.

اوباما تاکنون 60 میلیون و 662 هزار و 601 رای به دست آورده و رامنی 57 میلیون و 821 هزار و 399 رای را به خود اختصاص داده است. سایرین نیز توانسته‌اند یک میلیون و 881 هزار و 375 رای را از آن خود کنند.

میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواهان با اذعان به شکست در تماس تلفنی با اوباما پیروزی‌اش را تبریک گفت.

انتخابات روز سه‌شنبه پنجاه‌وهفتمین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ایالات متحده آمریکا و پر هزینه‌ترین آنها بود.

هم‌چنین روز سه‌شنبه علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس نمایندگان و سنا نیز در آمریکا انجام شد که دموکرات‌ها توانستند هم‌چنان کنترل خود را بر سنا 53 به 45 (تا لحظه آخرین به روز رسانی) حفظ کنند. مجلس نمایندگان نیز همچنان در کنترل جمهوری‌خواهان به نسبت 233 به 193 (تا لحظه آخرین به روز رسانی) کرسی خواهد بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۷ آبان ۱۳۹۱ / ۰۴:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 91081710444
  • خبرنگار : 71417