معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، راهبرد اصلی این سازمان را ارائه خدمات سریعتر به مردم و کاهش مراجعات اعلام کرد.
احمد تویسرکانی با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه بینالمللی مطبوعات و خبرگزاریها به خبرنگار حقوقی خبرگزاریدانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: راهبرد اصلی ما این است که حداکثر خدمات را بتوانیم در محیط مجازی به مردم ارائه کنیم و خوشبختانه در سال 91 این توفیق را داشتهایم که در حوزه ثبت اختراعات در طرحهای صنعتی، ثبت شرکتهای تجاری، اجرای مفاد اسناد رسمی لازمالاجرا و همچنین مرحله اول ثبت قانون معاملات سیستم مکانیزه را پیاده کنیم.
وی تصریح کرد: از جمله اقدامات مهمی که در این سازمان صورت گرفته تلاش در جهت حذف اوراق بهادار و حذف بروکراسیهای پیچیدهای است که قدمت دهها ساله در این سازمان دارد. امروز هم مرکزی را تحت عنوان مرکز نظارت بر پاسخگویی و کنترل خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاسیس کردهایم که در این راستا اطلاعرسانیهای لازم صورت گرفته است.
معاون قوه قضاییه افزود: از آنجا که در حال اصلاح فرآیندها هستیم، به دلیل عدم آگاهی مردم یا اشکالاتی که ممکن است در این مسیر به وجود آید، مرکزی را با تعداد کافی کارشناس سامان دادیم تا از طریق تلفن و دیگر سامانهها اشکالات، نظرات و شکایات را دریافت کنند و ما بتوانیم پاسخگو باشیم.
تویسرکانی اظهار کرد: در حال حاضر قریب 7500 دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور داریم که در حال فعالیت هستند. در سال گذشته این دفاتر قریب به 24 میلیون خدمت به مردم ارائه دادهاند؛ لذا امیدواریم از حداکثر ظرفیت این دفاتر استفاده شود.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه امیدواریم دفاتر اسناد رسمی بتوانند به عنوان پیشخوان خدمات اداری دفاتر دادگاهها فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: برای انجام چنین کاری ساز و کارهای آن فراهم شده و در حال حاضر به صورت پایلوت در تهران قریب به 13 درصد از دفاتر در حال ارائه خدمات هستند و امیدواریم که این موضوع گسترش پیدا کند.
تویسرکانی همچنین اظهار کرد: با توجه به جذب سردفتر در سالهای 86 و 87، تا یک سال آینده آزمونی برگزار نخواهد شد.
انتهای پیام