معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف ما در آموزش و پرورش تربیت دانش آموزانی مومن، مسوولیتپذیر و دارای اخلاق اسلامی است.
به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، فاطمه قربان در جمع مدیران ابتدایی استان کرمان گفت: ما به دنبال حکمفرما کردن عدالت آموزشی و از بین بردن نابرابریها در نظام آموزشی هستیم و مجتمعهای آموزشی برای برقراری عدالت آموزشی و رفع محرومیت بویژه از مناطق روستایی راهاندازی شده که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی ادامه داد: تحول آموزشی در آموزش و پرورش کشور آغاز شده و با آسیب شناسیهای انجام شده تلاش کردهایم نقایص را با نظرات کارشناسان و پژوهشگران برطرف کنیم.
قربان گفت: مجتمعها با هدف داشتن یک مدیر توانمند و مقتدر و با نگاه برنامهای راهاندازی شدند، زیرا در دوره ابتدایی قبل از آموزش برای ما تربیت مهم است و دانش آموز را باید با رویکرد اسلامی و قرآنی تربیت کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: شکلگیری مجتمعها در بهترین حالت این است که فضاهای ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در شهرها کنار هم باشند تا خانوادهها، معلمان و مدیران نسبت به هم شناخت کافی پیدا کنند و اقدامات مشاورهای نیز انجام شود.
وی با قدردانی از همه فرهنگیان کشور برای همکاری خوب در مسیر سیاستهای تحول در آموزش و پرورش بیان کرد: بیشترین تحولات را در دوره ابتدایی شاهد هستیم، زیرا این موضوع در یکصد سال اخیر در ایران مغفول مانده بود و نیازهای این دوره متناسب با جسم کودکان در این دوره کوچک شمرده میشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود 40 هزار مدرسه ابتدایی روستایی در کشور در قالب 9 هزار مجتمع یادآور شد: سال تحصیلی گذشته از 1834 دانش آموز عشایری مقطع متوسطه 1374 نفر در دانشگاههای دولتی پذیرفته شدهاند.
قربان با اشاره به اینکه تا سال 2015 در ایران باید 90 درصد پوشش پیش دبستانی وجود داشته باشد، گفت: سیاست و نظارت بر مراکز پیش دبستانی با معاونتهای آموزش ابتدایی و اجرای آن با بخش غیردولتی است.
انتهای پیام