توصيه‌هاي اكرمي به زائران خانه خدا قبل از مشرف شدن به سفر حج

يك عضو جامعه روحانيت مبارز با بيان اين‌كه «مراسم حج به عنوان پرچم در حال اهتزاز معرفي شده است» گفت: زائران خانه خدا قبل از تشرف به حج حتما سوره حج را بخوانند و درباره آيات آن تامل كنند.

يك عضو جامعه روحانيت مبارز با بيان اين‌كه «مراسم حج به عنوان پرچم در حال اهتزاز معرفي شده است» گفت: زائران خانه خدا قبل از تشرف به حج حتما سوره حج را بخوانند و درباره آيات آن تامل كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدرضا اكرمي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به اين‌كه «مساله حج از منظر قرآن و روايات حالت يك پرچم در حال اهتزاز را دارد و به عنوان يكي از شعائر الهي است» افزود: در قرآن كريم يك سوره به نام حج وجود دارد و در روايات آمده است كه خداوند حج را به عنوان پرچم اسلام معرفي كرده است لذا حج يك عمل شكوهمند است.

وي خاطرنشان كرد: در قرآن كريم واژه منافع درباره حج ذكر شده است يعني حج به عنوان يك نمايشگاهي است كه قرآن از مسلمانان مي‌خواهد بروند و اين منافع را از نزديك مشاهده كنند كه از سراسر دنيا ميليون‌ها انسان در ايام كوتاهي كنار هم قرار مي‌گيرند و اعمال و مراسم مشتركي انجام مي‌دهند.

اين روحاني كاروان‌هاي حجاج با بيان اين‌كه «با وجود اين‌كه از كشورهاي مختلف به حج مي‌آيند اما كمترين آسيب و اختلاف در آنجا به وجود مي‌آيد» گفت: از آنجا كه همه زائران و حجاج به دنبال يك هدف مشترك هستند ما كمترين اختلاف و آسيب را در مراسم حج مي‌بينيم.

اكرمي تصريح كرد: زائران خانه خدا قبل از تشرف سوره حج را بخوانند و درباره آن تامل كنند و ببينند سوره حج چه مسووليت‌هايي را در ايام حج بر گردن آنها مي‌گذارد و آنها را در حد امكان عملياتي كنند.

وي همچنين با بيان اين‌كه «سفر حج فرصت بسيار خوبي براي شناخت پيامبر(ص) و آشنايي با دوران بعثت و قبل از آن است» خاطرنشان كرد: حج يك سوژه مفيدي است كه مسلمانان مي‌توانند با استفاده از آن پيامبر اكرم را در مدينه از نزديك زيارت كنند و درباره 23سال دوران بعثت و قبل از آن مطالعه كرده و پيامبر را بهتر از قبل بشناسند.

اين نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي با ذكر چند توصيه به حجاج ايراني گفت: حجاج ايراني در بين حجاج دنيا يك مسووليت ويژه دارند به اين دليل كه در قالب كاروان‌ها مديريت مي‌شوند، بنابراين بايد حداقل سه موضوع را مدنظر قرار دهند اول اين‌كه در انجام اعمال حج دقت بيشتري داشته باشند و دوم اين‌كه در نماز جماعت‌ها و نماز جمعه حضور فعال داشته باشند تا خود را معرفي كنند و بگويند ما ايراني هستيم چراكه حجاج ديگر مايل به شناخت ايراني‌ها هستند و يقينا زائران كشورهاي ديگر از آن‌ها استقبال خواهند كرد.

وي ادامه داد: امروز ايراني سربلند و پرافتخار است و در همه‌جاي دنيا به خاطر استقلال، آزادي، بيداري، ايثار و فداكاري‌اي كه ملت ايران دارند مايل هستند آن‌ها را ببينند و بيشتر بشناسند.

اكرمي در پايان تصريح كرد: نكته سوم اين است كه حجاجي كه زبان‌هاي ديگر كشورها را مي‌دانند بايد در مقابل پرسش‌هايي كه نسبت به ايران و انقلاب اسلامي قرار مي‌گيرند، پاسخ‌هاي اقناعي بدهند كه اين خود نوعي صدور انقلاب خواهد بود و رسالتي است كه هر ايراني در شرايط كنوني برعهده دارد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۷ مهر ۱۳۹۱ / ۰۷:۰۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91071710683
  • خبرنگار :