سفر هيات پارلماني براي پيگيري وضع گروگان‌ها در سوريه به برخي كشورها

يك عضو كميته‌ي پيگيري وضعيت گروگان‌هاي ايراني در سوريه گفت: در صورت لزوم اعضاي اين كميته به سوريه و كشورهاي ديگري همچون عربستان، تركيه و قطر براي پيگيري وضعيت و آزادي اين گروگان‌ها در هفته جاري سفر خواهد كرد.

يك عضو كميته‌ي پيگيري وضعيت گروگان‌هاي ايراني در سوريه گفت: در صورت لزوم اعضاي اين كميته به سوريه و كشورهاي ديگري همچون عربستان، تركيه و قطر براي پيگيري وضعيت و آزادي اين گروگان‌ها در هفته جاري سفر خواهد كرد.

ابراهيم آقامحمدي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس براي آزادي گروگان‌هاي ايراني در سوريه كميته‌ي را تشكيل داد و در همين راستا اگر لازم باشد به سوريه و ساير كشورهاي دخيل در اين موضوع سفر خواهد كرد.

وي در عين با تاكيد بر اينكه تماس‌هاي رسمي براي آزادي گروگان‌ها از كانال وزارت خارجه لحظه‌اي قطع نشده است، ابراز اميدواري كرد كه با انجام مذاكرات بيشتر با هيات‌هاي پارلماني كشورهاي دخيل در اين رابطه همچون تركيه،‌ قطر و عربستان به زودي شاهد آزادي گروگان‌ها باشيم.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه زائران ايراني توسط گروهي آموزش ديده و سازمان ديده از سوي آمريكا، عربستان،‌تركيه و قطر به گروگان گرفته شده‌اند، افزود: طرف ما براي آزادي گروگان‌ها اين كشورها و نه گروهكي مسموم به ارتش آزادي است. اين كشورها براي فشار به ايران افرادي كه با نيت قربت الي الله براي زيارت به اماكن مقدس سرزمين سوريه رفته بودند را به گروگان گرفتند. افرادي بي‌آزار كه جز تسبيح چيز ديگري به همراه نداشتند.

آقامحمدي ادامه داد: آمريكا،‌عربستان، تركيه و قطر با دادن پول و اسلحه به اين گروهك به دنبال فشار به ايران براي اعمال خواسته‌هاي نامعقولشان هستند اين در حالي است كه موضوع اقدامات دولت و حاكميت سوريه هيچ ارتباطي به ايران ندارد كه به دولت سوريه بگويد چه كاري را انجام بدهد و يا ندهد.

به گفته‌ وي اگر كوچكترين آسيبي به يكي از زائران گروگان ما در سوريه برسد اين 4 كشور بايد پاسخگو باشند.

نماينده مردم خرم‌آباد خاطر نشان كرد: با توجه به پيامدها و هزينه‌هاي سنگيني كه عملياتي شدن تهديدات عليه گروگان‌هاي ايراني در سوريه در سطح بين الملل و افكار عمومي و به دنبال آن اقدامات تلافي‌جويانه جمهوري اسلامي به دنبال خواهد داشت به نظر مي‌رسد كه انتشار فيلم اخير تنها يك جنگ رواني براي وادار كردن ايران به تسليم در جنبه‌هاي مختلف است.

آقامحمدي افزود: قطعا آمريكا مي‌داند كه ايران نمي‌تواند دولت سوريه را به انجام كارها مجاب نمايد، حق دولت سوريه دفاع از تماميت ارضي سرزمينش است و در اين راه عقب‌نشيني نخواهد كرد. از اين رو كشورهايي كه ادعاي احترام به انسانيت را دارند نبايد تهديدات اين چنيني و فشارهاي روحي و رواني به انسان‌هاي بي‌گناه دربند تحميل نمايند.

وي در مورد احتمال تكرار اتفاق كشته‌شدن سرباز گروگان در گروهك ريگي در مورد گروگان‌هاي ايراني در سوريه گفت: خون همان سرباز بي‌گناه روزگار ريگي را نابود كرد قطعا جمهوري اسلامي در قبال خون هيچ از يك اتباع خود بي‌تفاوت نخواهد بود اگر كمترين آسيبي به هر يك از زائران ما برسد مجازاتي در انتظار آمران و عاملان خواهد بود.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91071509596
  • خبرنگار : 71234