معاون وزير آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز فعاليت 1600 مدرسه تخصصي ورزش از مهر امسال

معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش از آغاز فعاليت 1600 مدرسه تخصصي تربيت بدني در 13 رشته ورزشي در سراسر كشور خبر داد.

معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش از آغاز فعاليت 1600 مدرسه تخصصي تربيت بدني در 13 رشته ورزشي در سراسر كشور خبر داد.

كيومرث هاشمي درگفت‌و گو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا، با اشاره به توسعه مدارس تخصصي ورزش گفت: اين مدارس كه به صورت هيات امنايي و با استفاده از ظرفيت بخش خصوصي راه‌اندازي شده‌اند، گام موثري در جهت توسعه ورزش دانش آموزي است و امسال فعاليت 1600 مدرسه تخصصي ورزشي در 13 رشته آغاز شده است.

وي با بيان اينكه ورزش مدارس، تاثير مستقيم بر ورزش قهرماني كشور دارد، افزود: دانش‌آموزان مستعد ورزشي در طرح‌هاي استعداديابي به مدارس تخصي ورزشي هدايت مي‌شوند و به صورت تخصصي و حرفه‌‌اي در يكي از رشته‌هاي ورزشي فعاليت مي‌كنند.

هاشمي درباره توسعه ورزش‌هاي تخصصي در مدارس ابتدايي سراسر كشور نيز تصريح كرد: با اجراي طرح‌هاي ملي ورزشي در مدارس دوره ابتدايي، امسال بيش از پنج ميليون دانش آموز با رشته‌هاي ژيمناستيك، شنا، طناب زني،‌ تنيس روي ميز و دو و ميداني به طور كامل آشنا مي‌شوند.

معاون سلامت و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش تاكيد كرد: براي افزايش كيفيت در درس تربيت بدني مدارس سراسر كشور، آموزش تخصصي معلمان تربيت بدني اجرا شده است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ مهر ۱۳۹۱ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91071106977
  • خبرنگار :