انبه؛ تقویت‌کننده دستگاه گوارش

یک متخصص تغذیه در خراسان‌جنوبی گفت: میوه انبه دهان را خوشبو و رنگ چهره را باز می‌كند، همچنین تقویت كننده دستگاه گوارش است.

یک متخصص تغذیه در خراسان‌جنوبی گفت: میوه انبه دهان را خوشبو و رنگ چهره را باز می‌كند، همچنین تقویت كننده دستگاه گوارش است.

زهرا اصغری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌جنوبی، تصریح کرد: میوه انبه دارای اسیدسیتریك و تانن است که هسته آن بسیار چرب و حاوی نشاسته بالایی است كه دهان را خوشبو و رنگ چهره را باز می‌كند.

وی افزود: مصرف انبه تقویت كننده جسم‌، روح و دستگاه گوارش و عطش را رفع می‌كند، ادرار‌آور، ملین و برای تقویت معده مفید است.

این متخصص تغذیه اظهار کرد: انبه یكی از منابع غنی ویتامین A و دارای مقادیر كافی ویتامین C، B، پتاسیم، كلسیم و آهن است.

اصغری ادامه داد: ویتامین A در تقویت بینایی چشم و حفظ سلامتی دندان‌ها، پوست، استخوان، غشاهای مخاطی و بافت‌های نرم بدن نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه نصف میوه انبه متوسط معادل یك واحد میوه است که 70 كالری انرژی دارد، اضافه كرد: طعم انبه رسیده و تازه شبیه مخلوطی از طعم هلو و آناناس و بسیار آبدار و خوشمزه است.

این کارشناس تغذیه گفت: مصرف انبه برای چاق شدن افراد لاغر و مربا و ترشی انبه نیز برای تقویت معده مفید است.

اصغری تصریح کرد: انبه يكي از ميوه‌هاي بسيار مقوي است و در طب قديم انبه رسيده را يك غذاي گرم و خشك و انبه نارس را يك غذاي سرد و خشك تلقي مي‌كردند.

وی ادامه داد: انبه براي شفاف كردن رنگ پوست بسيار موثر، دهان را خوشبو، قواي جنسي را تقويت، ادرار آور و ضد يبوست، براي ضدعفوني كردن سيستم گوارش بسيار مفيد و برای رفع اسهال و رفع سردردها مفيد است.

این کارشناس تغذیه اظهارکرد: انبه براي برطرف كردن عطش،‌ درمان بواسير موثر و مغز هسته انبه داراي خواص فراواني است كه از آن به جاي مغز بادام و ساخت شيرين‌ها استفاده و برطرف كننده اسهال‌ و خونريزي‌هاي زنانه است.

اصغری بیان کرد: مغز انبه ضد اسهال، ضد انگل و ضد استفراغ و گل‌هاي درخت انبه نيز براي رفع اسهال و برطرف كردن ريزش مو مفيد است.

وی خاطرنشان کرد: انبه داراي اسيدسيتريك و تانن و هسته‌اش چرب و حاوي نشاسته بالا و ميوه‌اش بيضوي و داراي طعمي شيرين است.

انتهاي پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ مهر ۱۳۹۱ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 91071006817
  • خبرنگار :