تهدید نتانیاهو علیه ایران بلوف است

گرت پورتر، روزنامه نگار تحقيقي آمريكايي تهديدات رژيم صهيونيستي عليه ايران را استراتژي بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اين رژيم، براي اعمال فشار بيش‌تر به آمريکا و غرب و سوق دادن آن‌ها به سمت رويارويي با جمهوري اسلامي دانست.

گرت پورتر، روزنامه نگار تحقيقي آمريكايي تهديدات رژيم صهيونيستي عليه ايران را استراتژي بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اين رژيم، براي اعمال فشار بيش‌تر به آمريکا و غرب و سوق دادن آن‌ها به سمت رويارويي با جمهوري اسلامي دانست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گرت پورتر، روزنامه‌نگار تحقيقي آمريكايي در گفت‌و‌گو با شبكه خبري پرس. تي.وي در اين باره كه آمريكا تا چه اندازه مي‌تواند مانع از اقدام رژيم صهيونيستي عليه ايران شود؟ گفت: کاملا آشکار است که از زمان روي کار آمدن دولت جورج بوش در سال ۲۰۰۷، ارتش، امراي ارتش و مقامات عالي‎رتبه نظامي آمريکا به شدت با هر نوع حمله‌ اسراييل (رژيم صهيونيستي) و يا آمريکا عليه ايران مخالف بوده‌اند.

وي با ذكر اينكه اين احساس همچنان پابرجاست و با اشاره به سفر مارتين دمپسي، رييس ستاد مشترك نيروي نظامي آمريكا به اراضي اشغالي و ديدارش با بنيامين نتانياهو، نخست وزير و ايهود باراک، وزير جنگ اين رژيم گفت كه دمپسي در اين سفر به آن‌ها گفت اگر تل‌آويو واقعا قصد حمله يک‌جانبه عليه ايران را داشته باشد، نبايد از ارتش آمريکا انتظار کمک داشته باشد.

پورتر افزود: شکي نيست که اين اظهارات با حمايت کامل و مجوز کاخ سفيد بيان شده است.

اين روزنامه نگار آمريكايي همچنين گفت: نتانياهو از زمان شروع فعاليت کابينه‌اش همواره اين ايده را مطرح کرده است که اگر مساله هسته‌‌يي ايران حل و فصل نشود، اسراييل احتمالا مجبور به حمله مي‌شود و اين به معناي آن است که ايراني‌ها بايد با چشم پوشي از برنامه غني سازي اورانيوم هسته‌‌يي خود موافقت کنند.

وي افزود: حقيقت اين است که نتانياهو هرگز چنين تهديداتي را براي راه اندازي جنگ عليه ايران مطرح نکرده و حقيقت اين است که نتانياهو درباره تهديد ايران از ايهود اولمرت، نخست وزير پيشين خيلي محتاط تر است.

پورتر با ذكر اين كه "دليل خوبي براي اين موضوع وجود دارد" افزود: دليل اين است که نيروهاي نظامي اسراييل مي‌گويند ما نمي‌توانيم زيربار تهديدي که شما واقعا توان عملي کردن آن را نداريد برويم چون در اين صورت اعتبار ما خدشه دار مي‌شود و ديگر توان ارعاب نخواهيم داشت.

وي تاكيد كرد: حقيقت اين است که تمام اين تهديدات صرفا يک بلوف است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۴ مهر ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91070402476
  • خبرنگار :